شروع برای طراحی وب (شروع از یکم بالاتر از صفر)

سلام

من به تازگی تصمیم گرفتم طراحی وب رو به صورت حرفه ای شروع کنم html و css رو کار کردم و تقریبا بلد شدم اما نمیدونم باید بعدش چیکار کرد لطفا راهنمایی کنید مراحلش رو از اول تا انتهای مسیر

مرسی

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

جاوا‌اسکریپت یه زبان ساده، نسبتا ضعیف و قدیمیه.

با اینکه شی گراس ولی مفاهیمی مثل جنریک و کلاس و ارث‌بری و ... که جاوا داره رو نداره.
اما جاوااسکریپت دقیقا به همین دلایل، محبوب ترین زبان برنامه نویسیه. وقتی یچیزی خیلی محبوبه، برنامه نویسا شروع میکنن باهاش کارای عجیب غریب میکنن.
به همین سبب شما میتونی با همین اچ‌تی‌ام‌ال، سی‌اس‌اس و جی‌اس، وب‌سایت، اپ موبایل، اپ دسکتاپ، الگوریتم هوش مصنوعی، مدل ۳ بعدی و ... بسازی.

اما همونطور که گفتم، جاوااسکریپت ساده و قدیمیه و خودش نمیتونه این کارارو بکنه. مفهومی تو دنیای برنامه نویسی هست به نام فریم ورک.
وقتی میگن فلان چیز یکی از فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت هستش، یعنی اون چیز برای جاوااسکریپت نوشته شده و بهت یسری قابلیت‌های بیشتر میده.

مهم‌ترین چیز این روزا تو دنیای وب، سایت‌های SPA و PWA هستن. حتی بعد از یادگیری این‌ها میتونید اپلیکیشن موبایل بنویسید با وب. برای شروع SPA، شما باید یک فریم‌ورک انتخاب کنید که ۳ تا فریم‌ورک معروف و محبوب هست تحت عناوین Vue, React, Angular که ساده ترین و سبک ترینش Vue و محبوب ترینش React (مال فیسبوک) هستش و Angular هم ساختاریافته تر و مربوط به گوگل عه. اما من به شما انتخاب بین Vue و React رو پیشنهاد می‌کنم.

پس شما اول باید روی HTML, CSS, JS مسلط باشین، بعد یکم درباره SPA تحقیق کنین، بعد یکم درباره NPM تحقیق کنین، بعد یکی از React, Vue انتخاب کنین و شروع کنین به یادگیری.

همچنین شما باید با فریم‌ورک‌های CSS هم آشنا بشین که معروف ترینش Bootstrap هستش.

تمام مواردی که گفتم برای حوزه Frontend هستش. شما میتونی با همین جاوااسکریپت وارد حوزه Backend بشی و Nodejs یاد بگیری و سمت سرور هم کد بزنی.

به هیچکس و هیچ‌چیز پول نده و یوتوب بهترین منبع عه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

البته یه مسئله اینکه شما جاوااسکریپت رو ذکر نکرده بودی که بلدی. تمام حرفایی که زدم برای بعد از یادگیری کامل جاوااسکریپت عه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام مرسی بابت صحبتتون بله js هم بلدم تقریبا

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

به نظرم بهترین راه استفاده ار نقشه‌های راهه.

یکی از بهترین نقشه‌های راه اینه:

https://github.com/kamranahmedse/developer-roadmap

جادی در این جا ترجمه‌اش کرده:

https://jadi.net/2019/02/how-to-become-frontend-backend-devops

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام دوست عزیز من یک برنامه نویس وب هستم و مراحلی رو که طی کردم رو میگم و اگر دوست داشتی با این راه ادامه بده : قبل از هر چیز html & css را باید بلد باشید و بعد به سراغ زبان javascript و کتابخانه ان یعنی jquery برید در همین برای یک وبسایت ساده کافیست اما اگر حرفه ای بخوای ادامه بدی پیشنهاد میکنم php هم یاد بگیری بد نیست

online-support-icon