آیا با انتشار نرم‌ افزارهای رایگان موافقید؟

سلام.به نظر شما این خوب ه که به شکل بی حد و اندازه و بی محدودیت، تمام نرم افزار ها رایگان منتشر بشه؟؟ چه اپن سورس رایگان و چه غیر اپن سورس رایگان.یعنی هم اپن سورسه و رایگانه و هم غیر اپن سورس و رایگانه؟؟آیا موافقید؟؟اینطوری فکر نمی کنید که اصلا حرفه برنامه نویسی بیشتر تبدیل میشه به یک حرفه سرگرمی و بازیچه؟؟و عملا درآمدی مگر برای معدود افرادی نخواهد داشت؟؟اینکه من بخوام برنامه ای بنویسم.صدتا مثل اون رایگان و اپن سورس هست دیگه من قراره چی بنویسم که باهاش کسب درآمد کنم؟؟؟من نوعی رو می گم؟؟؟همه چیز آماده و مهیا و رایگان؟؟نهایت باید یک چی بگیری و چند ا خط کدش رو تغییر بدی و به چیز دلخواهت برسی!!!

من خیلی تعجب می کنم که بعضی ها سرسختانه بر اوپن سورس بودن ورایگان بودن اسرار دارن.هیچ حد و حدود و مرزی هم براش قائل نیستن!

الان ما می خواستیم وقت بزاریم یک برنامه رو شروع به نوشتن کنیم.با دو سه تا همکار.نمونه صد درصد مشابه نداره.ما می خواهیم چیز نسبتا جدیدی بسازیم.اگر قراره، چندین ماه تلاش و بلکه چندین سال زحمت بکشیم و بعدش ببینیم، ای داد!!یک شرکتی یا یک بابایی اون ور دنیا عین همون رو و شاید بهتر از اون رو، رایگان و اوپن سورس منتشر کرده! پس از همین الان بی خیال برنامه مون بشیم و بی خودی تلاش نکنیم.😃 بریم دنبال شغل شریف مسافرکشی و در کنارش تفننی و برای سرگرمی کد بزنیم.!

فکر نمی کنید، رایگان و اوپن سورس هم یک مرزی باید داشته باشه و فکر نمی کنید بعضی ها این مرز رو رعایت نمی کنند و خیلی هم از این رعایت نکردن ها خشنودند؟؟و فکر می کنند که اتفاق خوبی داره می افته!!

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

شاید. ولی به نظر من همچین اتفاقی نخواهد افتاد. بالاخره هرکسی به فکر سود خودش هم هست و هیچ چیزی رو رایگان منتشر نمیکنه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

نه به خدا، آدم های من نمی دونم اسمشون رو چی بزاریم. که فحش حساب نشه، وجود دارن که، یک همچین کارایی می کنن.یکی نیست بگه، اگر تو از پول بدت می اد.پول رو بگیر بده به فقیر فقرا.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

یه بزرگی میگفت اگه تو انجام دادن کاری تخصص داری،هیچوقت رایگان انجامش نده.هدف جامعه ی اوپن سورس بیشتر آموزش افراد یا پیشرفت وایجاد رقابت و آماده کردن زیرساخت هاست.در مجموع درسته که روز به روز پروژه های اوپن سورس بیشتر و بهتری در اختیار ما قرار میگیره و کار ما رو سخت تر میکنه،اما دلیل نمیشه که ما تلاش نکنیم.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

درود ،فکر میکنم خیلی بزرگ کردین این مسئله رو .فارق از فواید منتشر کردن نرم افزار های اوپن سورس و قوانین مربوط ب اون شما اگر ایده منحصر به فرد داشته باشید و ب فکر برطرف کردن نیاز خاصی باشید احتمال اینکه ایده شما رایگان منتشر شده باشه صفره .ما فرض میکنیم که ایده شما هم رایگان منتشر شده ، شما میتونید بهبودش بدید و به فروش برسونید اون رو . اگر اوپن سورس باشه که به سود شما هم هست میتونید از سورس اون نرم افزار هم کمک بگیرید . لپ کلام : چرخ رو دوباره اختراع نکنید اختراع میکنید جوری بهبودش بدید که مردم چرخ قدیمی رو رها کنن و به چرخی که شما ساختین روی بیارن

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام،
بنظرم جا داشت دوستان به یه نکته اصلی دیگه هم اشاره کنن در پاسخ به شما، اون هم اینکه کسب درآمد همونطور که میدونید تنها با فروش نرم افزار نیست و همینطور که میبینیم خیلی از نرم افزار ها و ایده های مختلف به رایگان(از نظر مالی) در اختیار کاربرنهایی قرار میگیره اما درآمد های بسیاری بالایی از انواع روش ها دارن. فیسبوک، موتور جستجوی گوگل، جیمیل. خیلی از بازی های آنلاین و... که حتما بیشتر هم فکر کنیم یادمون میاد.
"نهایت باید یک چی بگیری و چند تا خط کدش رو تغییر بدی و به چیز دلخواهت برسی" اگر جمله شما درست بود تا الان وردپرس جای تمام CMS های اختصاصی سازمان ها و استارتاپ ها رو گرفته بود. اما میبینیم که وردپرس در جای خودش قدرت داره و در جای خودش محدودیت داره. ضمنا شما گویا بیشتر دارین سیستم های مدیریت محتوا یا روزمره اکثریت مردم رو مد نظرتون قرار میدین. قطعا جمله شما تو سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص فلان بیماری هم یا برای بازی های کامپیوتریِ سطح بالا و ... صادق نیست.
بله در همون سیستم هایی که شما میفرمایین هم هر بیزینس پلنی برای کارتون طراحی کنین حتما ریسک رقبا و نرم افزارای رایگان توش مطرحه. دوران فروختن نرم افزارای معمولی مثل کالا رو به اتمامه(معمولی منظورم غیر سازمانی و غیر خاص هست، فرضا نرم افزار حسابرسی خزانه دولت یا چ میدونم بررسی شدت خطر تصادف در خطوط هوایی جزو این دسته نیست و اینا رو میشه فروخت به صورت سرویس یا قرارداد بست قبل توسعه ش)
در صورتی میتونید نرم افزار های دارای مشابه(یا با احتمال ایجاد مشابه) رو مثل کالا بفروشین که نرم افزارتون طوری نیاز های کاربر رو مرتفع کنه که کس دیگه نکرده، مشکلاتی از کاربر حل کنه که جای دیگه بهشون توجه نشده یا کمتر توجه شده. پیشنهاد میکنم اگ فرصت کردین در مورد بیزینس پلن هایی که نرم افزار به رایگان در اختیار کاربر قرار میگیره و از طرق دیگه کسب درآمد میشه جستجو بکنین.
مثل: خدمات پس از فروش(که تو این مسئله نرم افزارای رایگان خارجی خیلی سخت میتونن به پای شما برس)
پشتیبانی مستقیم نرم افزار برای مشتریان غیر رایگان(حضوری، ریموت و ...)
قرار داد های توسعه نرم افزار برای مشتریان قراردادی(شخصی سازی برای سازمان ها پس معروفیت)
فروش اطلاعات کاربر(انشالله با رعایت حریم شخصی)
کسب درآمد از طریق تبلیغات
فروختن اکانت های VIP و پلن های مختلف
پولی کردن نرم افزار بعد از یک زمان مشخص و ...


موفق باشین.

online-support-icon