طراحی سایت با ASP.NET بهتره یا PHP؟

سلام. دوستان یه سوال داشتم. اینکه طراحی سایت با asp.net بهتره یا php؟ و اینکه بازار کار کدوم بهتره؟

راحتی یادگیری کدوم بهتره؟ سرعت کدوم بهتره؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام، با دید نرمال هیچ کدوم بهتر از اون یکی نیست، هر ابزاری، زمانی که شما بهترین استفاده رو از اون داشته باشید انتخاب خوبی هست، در حال حاضر هر دو توی ایران بازار خوبی دارن، اما دنیای php بزرگتر هست، فریمورک های زیادی داره و روی لینوکس هاست میشه که گستردگی بیشتری هم داره، در مورد فریم ورک هم مشهورترین برای php لاراول هست، اما در مورد asp اخیرا dot net core پیشرفت زیادی داشته و شرکتهای زیادی هم توی ایران هست که با asp کار می کنن.

توضیحات اضافی:

بصورت متداول برای asp با دیتابیس SQL server کار میشه و زبان c#، برای php دیتابیس MySQL

برنامه نویسان asp با ویژوال استودیو کار می کنن، میتونید این ide رو بخرید؟ آیا واستون اهمیتی داره که لایسنس ها رو پرداخت کنید؟ آیا از ویندوز کرک شده استفاده میکنید؟ و خیلی چیزای دیگه که به کپی رایت مربوط میشه! (می تونید از ابزار های رایگان هم استفاده کنید)

مایکروسافت اخیرا توی اوپن سورس فعال بوده اما با ورود به php به یک کامیونیتی اوپن سورس از مشتقات اون برمیخورید که تجربه ی خوبی هست.(توی کد زدن php هم ابزارهای غیر رایگان وجود داره! که میتونید از نمونه های رایگان استفاده کنید مثلا php storm رایگان نیست)

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

درکل بنظرتون php بهتره یا asp .net? اینده و بازار کار کردم بهتره؟ یادگیری کدوم اسون تره

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

برای اینکه کدوم بهتره پاسخی ندارم، ولی بعنوان پیشنهاد شخصی php یاد بگیر.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

میتونید به مقاله مقایسه ( Php7 و . Net core ) مراجعه کنید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام،
برای مقایسه این دو انتخاب، دوستان راهنمایی های کافی رو کردن و در نهایتم همیشه اندکی به سلیقه خودتون برمیگرده فقط سه نکته رو فکر میکنم جا موند که بهش اشاره میکنم.

1-وردپرس با PHP نوشته شده و کسی که PHP بلد باشه میتونه اگه یه وقت بیکار بود یا مشتری هاش سیستم های ارزون احتیاج داشتن به راحتی از وردپرس استفاده کنه و براش پلاگین بنویسه و توسعه شون بده. در واقع یه بازار هدفی رو شما دارین وقتی توسعه دهنده PHP هستین که توسعه دهنده های ASP ندارن.

2- تعدادی از سیستم های سازمان های ایران با ASP نوشته شده که قابل توجهن(الان البته تعادل داره کم کم برقرار میشه) و اگه هدفتون استخدام در جاهای سازمانی به عنوان برنامه نویس یا گرفتن پروژه های دولتی از طریق بخش خصوصی هست باید نیم نگاهی به این بازار هم داشته باشید.

3- توسعه دهنده ASP لازم هست زبان سی شارپ یا VB رو یاد بگیره و عملا تا توسعه اپلیکیشن ویندوز یک قدم فاصله داره. شما کمتر توسعه دهنده حرفه‌ای ASP رو پیدا میکنین که برنامه دسکتاپ نتونن بنویسن. این هم خودش یه مزیته که شما راهی تا برنامه نویسی دسکتاپ ندارین وقتی در محیط دات نت برنامه نویسی کنید. اصلا خیلی وقت ها سی شارپ رو تحت نوشتن نرم افزار ویندوز آموش میدن و بعد میرن سراغ وب.

در هر صورت هیچکدوم این راه ها از هم جدا نیستن، شما میتونین برنامه نویس PHP باشین و تو سازمان های بزرگ کار کنید و با فریمورک های پایتون، جاوا و حتی PHP(شنیدم یه فریمورکی داره واسه دسکتاپ) برنامه ویندوز هم توسعه بدین. یا توسعه دهنده ASP باشین و از فعالیت هاتون نوشتن پلاگینای وردپرس و فارسی کردن قالب های وردپرس برای فروش باشه. این مسائل بیشتر تو آغاز بنظر مهم میان.

موفق باشین.

online-support-icon