سردرگمی بین بک اند و فرانت نیاز مند کمک شدییییییییییییید

سلام دوستان و اقا نمیخوام وقتتونو بگریم خلاصه میگم.
من به خاطر خصوصیات عالی javascript اومدم سمت وب (از قبل پایتون بلد بودم) هدفمم فقط react native بود اما الان که یه مدت گذشته و html و تغریبا css رو یاد گرفتم حس میکنم به طراحی وب علاقه ندارم! ولی خب از ضروریات ریکت نتیو css هست! الان موندم چی کار کنم و ادامه بدمش یا برم سراغ یه چیز دیگه اینم بگم اصلا عصابم خورده از بس این شاخه اون شاخه کردم هر دفه یه چیزو میرم تا وسط ول میکنم. سوال دوم این که نظرتون راجب django چیه ؟ ایا تو ایران کار براش پیدا میشه؟ سوال دیگه این که مسلط شدن به django سخت تره یا react native
باور کنین خسته شدم از سردر گمی همش فک میکنم عمرمو دارم تلف میکنم .

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام. فکر میکنم هدفتون بیشتر بازار کار هست تا پروژه‌های شخصی‌تون درسته؟

اگه بازار کار مدنظرتون هست اونم بصورت فریلنسری برید سراغ PHP و مشتقاتش ولی اگه هدفتون ادارات دولتی هست برید سراغ تکنولوژی‌های مایکروسافت

این دو موردی که عرض کردم بیشترین بازار کار توی ایران رو تصاحب کردن

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

مرسی دوست من

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

چالش های فرانت اند، بیش از اینکه فکری باشند، از جنس طراحی و گرافیک اند و در نقطه مقابل، چالش های بک اند، عموما فکری اند. این به روحیه خودتون بستگی داره که کدوم یکی با ذائقه تون تناسب داره چون کارهای فرانت اند از جنس گرافیک اند و ظرافت دارند و خب ظرافت هم همیشه زمان بره. ازونجا که html ، css و javascript ، قسمت های اصلی فرانت اند هستند، شما سراغ هر تکنولوژی سمت کلاینت که برید (در حوزه وب) باید با این سه تا کار کنید. پس این نکته رو هم درنظر داشته باشید.

در مورد django هم بازار کارش تو ایران نوپاست و هنوز جاشو به اون صورت باز نکرده ولی سرعت یادگیری و البته توسعه پروژه با این فریمورک، خیلی زیادتر از نمونه های مشابهشه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

مرسی محسن جان

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام، در مورد وب بیشتر از مفاهیم Back-End و Front-End استفاده میشه، در حالی که اگر شما برنامه نویس UI هستین روحیات طراحی و دید طراحی رو لازم دارید و بدنبال اون دانش مربوطه رو!

در حالی در مورد UI صحبت می کنیم که یک برنامه ی موبایل هم با UI درگیر هست(اندروید، IOS و..) پس توی گذشت زمان مسیری رو انتخاب کنیم که توی اون موفقیت بیشتری کسب کنیم. دوستانی داشتم که بخاطر بازار کار دست به Front-End هم زدند ولی کارهای چندان خوبی رو تحویل نمی دادن، اون کار رو صرفا انجام داده بودن، در حالی که توی پروژه های موبایل هم همین رفتار رو داشتن، افرادی که جزئیات UI واسشون اهمیت نداره یا حوصله این کار رو ندارن!

پس اگه از css خوشتون نیومده در نظر داشته باشین که توی اندروید و هر دنیای دیگه ای در نهایت به چیزی مشابه برای طراحی برخورد می کنید، بگذریم از Drag And Drop و دنیای React Native با Django فرق داره، توضیحات دوستان در این موارد کافی بود.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

ممنونم ارمان جان

online-support-icon