آموزش کاربردی گیت برای برنامه نویسان

دوره آموزش کاربردی گیت برای برنامه نویسان

آموزش آنلاین و رایگان سیستم کنترل نسخه گیت که بهترین ابزار ثبت فعالیت‌های مشارکتی در تیم‌های توسعه و تاریخچه کدهاست، به مهارت آموز کمک می‌کند تا Git را به صورت کامل بیاموزد.

سطح پیشرفته | 610+ دانشجو
آموزش کاربردی گیت برای برنامه نویسان
4:30 ساعت
آموزش متنی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
4:30 ساعت
آموزش متنی
header-svg-bg

معرفی دوره

آخرین به‌روزرسانی دوره: 30 اسفند 1399 آخرین به‌روزرسانی دوره: 30 اسفند 1399

در این دوره آموزشی آنلاین، توسعه دهندگان و علاقه مندان به یادگیری برنامه نویسی، با اصول Git از ابتدا تا انتها، آشنا شده و با همه دستورهای و قابلیت های آن کار خواهند کرد. آموزش ها به اندازه کافی مطالب تئوری را در بر دارد تا مفاهیم را به خوبی درک کرده و سپس بر اساس مثال ها، خود را به یک کاربر حرفه ای Git تبدیل نمایید.

اصول Git

Git، یک سیستم کنترل نسخه منبع آزاد و رایگان است که در ابتدا Linus Torvalds  در سال 2005 ایجاد کرد. بر خلاف سیستم های کنترل نسخه متمرکز قدیمی (مانند SVN و  CVS) Git ، توزیع می شود: به این معنی که هر توسعه دهنده، تاریخچه‌ی کامل مخزن کد خود را به صورت محلی دارد. این باعث می شود که Clone اولیه مخزن کندتر شود، اما عملیات بعدی مانند Commit, blame, diff, Merge و Log سریع تر انجام می شود.

Git همچنین پشتیبانی بسیار خوبی از شاخه بندی (branching)، Merging و بازنویسی (rewriting) تاریخچه مخزن ها دارد که منجر به بسیاری از گردش کارها و ابزارهای قدرتمند می شود. درخواست های Pull یکی از این ابزارهای پرطرفدار است که به تیم ها این امکان را می دهد که در شاخه های Git مشارکت کنند و به طور موثر، کد دیگران را بررسی کنند. Git، امروزه پرکاربردترین سیستم کنترل نسخه در جهان است و استاندارد مدرنی برای توسعه نرم افزار محسوب می شود.

header-svg-bg

مدرس شما


تیم تولید محتوای سکان آکادمی
تیم تولید محتوای سکان آکادمی teacher-role-verified-icon
اکانت رسمی تیم تولید محتوای سکان آکادمی

تیم تولید محتوای سکان آکادمی در تلاش است با ارائه‌ی محتوای با کیفیت، به روز و کاربردی در حوزه‌ی برنامه نویسی، فناوری اطلاعات و تکنولوژی؛ سهم به سزایی در ارتقاء دانش علاقه مندان این حوزه‌ها داشته باشد.

header-svg-bg

سوالات متداول


دوره ی "آموزش کاربردی Git برای برنامه نویسان" مناسب اشخاصی است که علاقه مند به مشارکت به صورت گروهی، در تیم های نرم افزاری هستند. توسعه دهندگانی که قصد حرفه ای شدن در کار خود را دارند، نیاز است حداقل روی یکی از سیستم های کنترل نسخه تسلط داشته باشند که در حال حاضر، پرکاربردترین آن ها گیت - Git است.

در حقیقت این دوره، مناسب همه‌ی توسعه‌دهندگان (تازه کار و یا حرفه ای)، است. اما آشنایی با مبانی پایه ای سیستم عامل GNU/Linux به درک کامل و یادگیری سریع تر آن کمک می کند. اما می‌توانید همزمان با این بخش، با مراجعه به دوره آموزش لینوکس در سکان آکادمی، با مفاهیم پایه آشنا شوید. این بخش با تمرکز روی سیستم عامل Ubuntu تالیف شده است.

دانشجویانی که این دوره را بگذرانند، به صورت کامل با سیستم‌ کنترل نسخه Git، آشنا شده و دانش لازم برای کار با آن را به دست خواهند آورد.
آیا امکان بازنشر این دوره از طریق دیگر سایت ها وجود دارد؟
بر اساس قوانین سکان آکادمی، هر گونه بازنشر دوره های آموزشی این وب سایت بر خلاف قوانین سکان آکادمی بوده، از لحاظ شرعی حرام و از لحاظ حقوقی قابل‌ پیگرد قانونی است.

header-svg-bg

آخرین گفت‌وگوهای این دوره


آموزش کاربردی گیت برای برنامه نویسان-colorful

دوره آموزش کاربردی گیت برای برنامه نویسان

4:30 ساعت
آموزش متنی
610+ دانشجو
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
online-support-icon