سرفصل‌های آموزشی
آموزش برنامه نویسی
آشنایی با سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی زبان

آشنایی با سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی زبان

با توجه به این که سابقه‌ی آموزش اصول برنامه نویسی در کشورمان خیلی زیاد نیست، مسلما منابع آموزشی گسترده ای هم در این زمینه وجود ندارد اما به هر حال در سال های اخیر، تلاش های قابل تقدیری در وب فارسی در زمینه ی آموزش برنامه نویسی، طراحی سایت، اپ موبایل و سایر حوزه های وابسته صورت گرفته که در این آموزش قصد داریم برخی از معروف ترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی زبان را معرفی کنیم.

sokanacademy.com

اگر این آموزش را دنبال می کنید، پس با سایت سکان آکادمی نیز آشنا هستید. سکان آکادمی فضایی برای یادگیری برنامه نویسی (از بچه‌ها گرفته تا بزرگسالان، دانشجویان رشته‌های مرتبط و غیر مرتبط با برنامه نویسی) ایجاد کرده‌ که بخشی از خدمات آن مانند وبلاگ، فن واژه و سکان پلاس، به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

 سکان آکادمی، از آذر ماه 1401 خدمت جدیدی به نام کارراهه را برای علاقه‌مندان به برنامه نویسی ارائه داده است. مهارت جویان به کمک این مسیر شفاف و گام به گام می توانند بدون پیچیدگی، تا مرحله ی استخدام به عنوان برنامه نویس پیش روند. گام های این مسیر؛ شامل دوره‌های آموزشی ویدیویی و متنی، دوره‌های پروژه محور، آزمون‌های منظم و حتی راهنمای رزومه نویسی و ورود به بازار کار می‌باشد.

می‌تونی خیلی سریع با کارراهه‌ی "برنامه نویس Front-End شو" وارد دنیای برنامه نویسی وب بشی!

maktabkhooneh.org

هدف مکتب خونه در دسترس قرار دادن آموزش هایی با کیفیت بالا برای همه ی فارسی زبانان است. مدیران این سایت اعتقاد دارند که هیچ کس نباید به خاطر هیچ چیز از لذت یاد گرفتن محروم شود. نباید سن و سال یا مکان و موقعیت و امکانات مالی، افراد را از یاد گرفتن و موفقیت باز دارد. تمام ویدئوهای آموزشی مکتب خونه رایگان در دسترس همه قرار دارد و همه افراد می توانند به صورت رایگان از محتوای آموزشی مکتب خونه استفاده کنند.

faranesh.com

فرانش -کائسنا سابق- از سال 1386 با هدف ترویج دانش متن باز، برای ایجاد فرصت یکسان یادگیری و به منظور گسترش سطح آگاهی و علم جامعه فارسی زبان آغاز به کار نمود و در این راه با همیاری و همکاری افراد علاقمند به حوزه ی آموزش به موفقیت هایی دست یافت. در این سایت کاربرانی که توانایی و دانش کاربردی در زمینه های مشخصی همچون برنامه نویسی دارند،‌ در فرایند تولید همراهی شده و تیم تولید و تدوینی در کنار آن ها قرار گرفته تا بتوانند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. صرف نظر از اهداف تجاری یا غیر تجاری تولیدکنندگان محتوا در فرانش، دغدغه های پلتفرم پرداخت، پلتفرم نمایش، هزینه پهنای باند، مارکتینگ، دریافت بازخورد و ... برای تولید کنندگان برطرف شده تا بتوانند با تمرکز روی محتوا، ویدئوی آموزشی خود را تولید و منتشر کنند.

7learn.com

این سایت توسط لقمان آوند -دانشجوی دکترای تخصصی نرم افزار از دانشگاه شیراز- در سال 1387 راه اندازی شد و به خاطر علاقه ی شخصی وی به دنیای وب، وبلاگ نویسی و مخصوصا طراحی وب و برنامه نویسی، ایشان فعالیتش را در این سایت شروع کرد. در این سایت آموزشی، فناوری های متنوعی از زبان های اچ تی ام ال و سی اس اس گرفته تا زبان های برنامه نویسی بک اند همچون پی اچ پی، سی شارپ و غیره تدریس می شوند.

roocket.ir

راکت در بهار 1394 راه اندازی شده با این باور که کاربران ایرانی لایق بهترین ها هستند و باید بهترین و بروزترین فیلم های آموزشی و مقالات در اختیار آن ها قرار بگیرد تا بتوانند به سرعت پیشرفت کنند و جزء بهترین ها در صنعت طراحی و برنامه نویسی وب شوند.

درصورتی‌که سایتی را می‌شناسید که فاخر، علمی و ارزشمند است اما درعین‌حال در لیست فوق از قلم افتاده است، در بخش نظرات می‌توانید آن‌را معرفی کرده تا سایر دانشجویان این دوره هم از آن بهره‌مند گردند.

online-support-icon