Click: وب‌سایتی که نشان می‌دهد مرورگرتان چه اطلاعاتی در مورد شما دارد!

Click: وب‌سایتی که نشان می‌دهد مرورگرتان چه اطلاعاتی در مورد شما دارد!

مرورگر شما همین لحظه می‌داند که شما چه‌کار می‌کنید و این امری کاملاً عادی است چون باید سایتی که باز کرده‌اید را پردازش کند و محتوای آن را در معرض دیدتان قرار دهد، ولی در عین حال در پشت صحنه نیز اتفاقات دیگری در جریان است که شاید خیلی به مذاق کاربرانی که حریم خصوصی برایشان خیلی مهم است خوش نیاید!

Click به شما نشان می‌دهد که مرورگرتان چه‌قدر شما را تحت نظر دارد و اطلاعات کسب شده از شما به صورت متن در صفحه به نمایش درمی‌آیند و هم‌زمان نیز صدایی را می‌شنوید که می‌گوید از چه مرورگری استفاده می کنید، کجا زندگی می‌کنید و بسیاری چیزهای دیگر را به شما می‌گوید که فکرش را هم نمی‌کردید؛ از لحظهٔ ورود به این سایت، با علامتی چرخان مواجه می‌شوید؛ اگر در این لحظه دست به هیچ چیزی هم نزنید، باز می‌بینید که مرورگرتان حتی عدم فعالیت شما را هم ثبت می‌کند!

در یک کلام، تقریباً هر کاری که انجام دهید ثبت شده و روی صفحه نوشته می‌شود. حتی صدایی که اطلاعات شما را می‌گوید بر اساس الگوی کلیک کردن شما، جنسیت‌تان را حدس می‌زند و آن را با اشخاص قبلی که از مرورگر استفاده کرده‌اند مقایسه می‌کند (اگر حواستان نباشد ممکن کار به شوخی و طنز هم کشیده شود!)

پس از اینکه یکسری کارهای اولیه را انجام دادید، این وب‌سایت مانند یک بازی برایتان امتیاز تعیین می‌کند و سپس مقابله با وسوسهٔ کلیک کردن سخت می‌شود و رسیدن به امتیاز کامل در این بازی بسیار اعتیادآور بوده و در عین حال سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

خالق وب‌سایت Click
این وب‌سایت توسط شرکت VPRO medialab با همکاری استودیوی Moniker و با هدف ایجاد آگاهی بیشتر دربارهٔ اینکه «کسب اطلاعات از کاربران اینترنت تا چه حد پیشرفت کرده» طراحی شده است. می‌توان با قطعیت گفت که این وب‌سایت در امر نمایش آنچه که مرورگرتان زیر نظر دارد، بسیار موفق عمل کرده است.

با همهٔ این تفاسیر، این وب‌سایت تجربهٔ بسیار جالبی را برای کاربرانش رقم می‌زند. شما هم بهتر است خودتان امتحانش کرده و تمام سورپرایزها و حتی شوخی‌های پنهانی را که در آن نهفته است تجربه کنید و نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon