Microsoft Cognitive Toolkit: ابزار اپن‌سورس مایکروسافت که لغات را مانند انسان تشخیص می‌دهد

Microsoft Cognitive Toolkit: ابزار اپن‌سورس مایکروسافت که لغات را مانند انسان تشخیص می‌دهد

Microsoft Cognitive Toolkit می تواند به عنوان یک لایبرری در API‌های ++C و Python به کار رود و همچنین پشتیبانی برای گرافیک‌هایی با معماری Pascal شرکت Nvidia نیز دارا است. جالب است بدانید که مایکروسافت قدرت سیستم تشخیص گفتار خود که می‌تواند به اندازهٔ انسان کارایی داشته باشد را به رخ سایر رقبا می‌کشد چرا که این سیستم نرخ خطای واژه (WER) به اندازهٔ 5.9٪ دارد که مقدار بسیار کمی است.

Microsoft Cognitive Toolkit که قبلاً با نام CNTK toolkit شناخته می‌شد، توسط محققان مایکروسافت برای استفادهٔ شخصی ساخته شده بود به طوری که آن‌ها این سیستم را برای تشخیص گفتار و تصاویر ایجاد کردند اما مزایای این ابزار باعث شده تا کار خود را به بیش از تشخیص تصاویر و گفتار بکشاند. 

این سیستم تشخیص از طریق شبکه‌های عصبی به محققان کمک می‌کند تا به ایجاد سیستم #یادگیری ماشینی خود بپردازند به طوری که برای کار روی کامپیوترهایی با پردازنده و گرافیک معمولی پاسخگو باشد. علاوه بر این، دیتاست‌هایی در اندازه‌های مختلف می‌توانند به کمک Microsoft Cognitive Toolkit روی یک کامپیوتر یا گروهی از کامپیوترها در یک دیتاسنتر پردازش شوند (همچنین این ابزار به بهبود عملکرد بر مبنای معماری Pascal که در کارت گرافیک های Nvidia DGX-1 موجود است می‌پردازد).

علاوه بر این، ابزار آپدیت شده می‌تواند به عنوان یک لایبرری در API‌ زبان‌‌های سی‌پلاس‌پلاس و پایتون به کار رود و همچنین سیستم‌های یادگیری ماشینی را به تحقیقات یادگیری تقویت شده مجهز می‌کند که آن‌ها را آماده می‌کند تا وظیفهٔ خاصی را به روش آزمون و خطا انجام دهند و در نتیجه به این عوامل دارای #هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا تصمیمات پیچیده بگیرند.

به عنوان مثال، یک شرکت آلمانی به نام Liebherr سعی کرده تا با نصب دوربین در یخچال‌هایش، از Microsoft Cognitive Toolkit استفاده کند؛ در واقع، این دوربین‌ها می‌توانند مواد غذایی حاضر در یخچال را بیابند و به طور اتوماتیک از آن‌ها فهرست تهیه کرده و سپس برنامهٔ غذایی و برنامهٔ خرید را طبق مشاهدات مواد غذایی گوشزد خواهد کرد.

به عنوان مثالی دیگر، Microsoft Cognitive Toolkit توسط تیم Bing مورد استفاده قرار گرفت تا متون را در پرس‌وجوهای اینترنتی تشخیص دهد. به عنوان مثال، وقتی کاربر تایپ می‌کند «چگونه یک کیک سیب درست کنم؟»، موتور جستجوی بینگ باید قادر باشد تشخیص دهد که جستجو برای «طرز تهیه» انجام شده است، اگرچه عبارت «طرز تهیه» در پرس‌وجو وجود ندارد!

این ابزار اپن‌سورس مایکروسافت قصد رقابت با سایر محصولات موجود نظیر TendorFlow گوگل را دارد. برای آشنایی بیشتر با این ابزار، می‌توانید به ریپازتوری Microsoft Cognitive Toolkit در گیت‌هاب مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon