CodinGame: نوعی بازی برای تقویت مهارت‌های برنامه‌نویسی

CodinGame: نوعی بازی برای تقویت مهارت‌های برنامه‌نویسی

CodingGame وب‌سایتی است که به‌ شما کمک می‌کند تا به‌ راحتی مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را -آن‌ هم با بازی کردن- ارتقاء دهید. شما نیاز دارید تا در این بازی، دستورات صحیح را برای مقابله با دشمنان وارد کنید و برنده‌ٔ بازی شوید. همچنین این وب‌سایت به‌ شما اجازه‌ می‌دهد که زبان برنامه‌نویسی مورد علاقه‌ٔ خود را از بین گزینه‌های بسیاری انتخاب کنید. 

CodingGame به‌ علاقمندان کمک می‌کند تا با استفاده از بازی‌ کردن، دانش #برنامه‌نویسی خود را ارتقاء بخشند. تمام بازی در محیط مرورگر اجرا شده و به‌ شخص بازیکن اجازه می‌دهد که بدون هیچ تأخیری، کدنویسی کرده و کدهای خود را مورد آزمایش قرار دهد. بازیکن لازم است دستورات و کدهای برنامه‌نویسی مناسب را برای دفاع از حملات دشمنان در کنسولی که برای این کار در نظر گرفته شده است وارد کند.

این بازی یک‌ نفره و یا چند نفره است که به صورت نوبتی انجام می‌شود. بنابراین در هر نوبت، بازی ورودی‌های جدید و متفاوتی را گرفته و خروجی مناسب را باید نشان دهد. قبل از وارد شدن به بازی، لازم است زبان برنامه‌نویسی خود را از بین مجموعه‌ٔ ارائه شده انتخاب نمایید. شما می‌توانید زبان برنامه‌نویسی را که با آن آشنا هستید انتخاب کنید یا زبان برنامه‌نویسی جدیدی را با این روش جذاب یاد بگیرید. لیست زبان‌های ساپورت شده عبارتند از:

C#
C++
Java
Javascript
Python
Bash
C
Clojure
Dart
F#
Go
Groovy
Haskell
Lua
Objective C
Ocaml
Pascal
Perl
PHP
Ruby
Rust
Scala
Swift
VB.NET

پس از انتخاب زبان برنامه‌نویسی مد نظر خود، گام نخست این است که به برنامه‌ٔ خود بگویید به طرف دشمنان‌تان شلیک کند. برای انجام چنین کاری لازم است قطعه‌ٔ کد را داخل یک ویرایشگر نوشته سپس در برنامه‌ٔ دفاعی خود کپی/پیست کنید. بعد از این مرحله، CodingGame کدی را که شما نوشته‌اید مورد آزمایش و اجرا قرار می‌دهد تا مطمئن شود که شما کار خود را به درستی انجام داده‌اید. اگر کدهای شما درست بوده باشد، دشمنان نابود می‌شوند.

پس از یک آموزش ساده که سایت در اختیارتان خواهد گذاشت، شما مطمئناً آماده خواهید شد تا بازی‌های پیچیده‌تری انجام دهید (البته همواره این نکته را هم مد نظر داشته باشید که این سایت برای افراد مبتدی طراحی نشده است؛ اما اگر مهارت‌های ابتدایی کدنویسی را دارید، به‌ راحتی می‌توانید مهارت‌های کدنویسی خود را ارتقاء بخشید).

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon