آشنایی با دولوپری که رزومه‌ٔ خود را به شکل یک سیستم‌عامل در گیت‌هاب قرار داد!

آشنایی با دولوپری که رزومه‌ٔ خود را به شکل یک سیستم‌عامل در گیت‌هاب قرار داد!

Mathieu Passenaud دولوپر خلاقی است که یک سیستم‌عامل کامل را ساخته که در واقع نمایشی خلاقانه از رزومه‌اش است. وی از یک پروژهٔ هشت ساله از زمان دانشجویی‌اش استفاده کرده و این سیستم‌عامل را بر مبنای آن طراحی کرده است. نتیجهٔ کار، یک سیستم‌عامل و در واقع یک رزومهٔ دو صفحه‌ای است که اطلاعات ورودی از صفحه کلید را دریافت می‌کند و متون را نمایش می‌دهد.

نوشتن یک رزومهٔ بی‌نقص، کاری ماهرانه است و به همین دلیل هم هست که همه همواره دنبال یک الگوی دقیق و کامل برای نوشتن رزومه هستند؛ به عبارت دیگر، رزومه‌ای که موفقیت آنها را در یافتن شغل مد نظرشان تضمین کند (برای کسب اطلاعات بیشتر، به مقالهٔ چگونه یک روزمهٔ خوب به عنوان برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده بنویسیم؟ مراجعه نمایید). 

در تلاش برای حل این مشکل، توسعه‌دهنده‌ای به نام Mathieu Passenaud تصمیم گرفت تا شیوهٔ جدیدی در پیش بگیرد. او یک سیستم‌عامل کامل را کدنویسی کرد تا از طریق آن رزومهٔ خود را به نمایش بگذارد. این توسعه‌دهنده در وبلاگش خود را با عنوان فردی علاقمند به REST API و بازی با اینترنت اشیاء، Arduino ،Golang ،Java و Bash معرفی کرده است و برای ساختن رزومهٔ خلاقانه‌اش از پروژه‌ای استفاده کرده است که در دوران دانشجویی برای سرگرمی نوشته بود.

در پیج گیت‌هابش، او این رزومه را یک سیستم‌عامل ابتدایی نامیده که دستورات کیبورد را اجرا می‌کند و یک ویدیو کنترلر برای نمایش متون دارد. لازم به ذکر است که او فقط ویژگی‌های ابتدایی یک سیستم‌عامل را اجرا کرده است؛ ویژگی‌هایی مانند صفحه‌بندی، کنسول متن، چندنخی (Multithreading)، اکسپشن‌ها (Exceptions) و چیزهایی از این دست. برای مشاهدهٔ این OS می‌توانید به ریپازیتوری گیت‌هاب وی مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon