Hyperpolyglot: ابزاری مناسب برای مقایسهٔ زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف

Hyperpolyglot: ابزاری مناسب برای مقایسهٔ زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف

Hyperpolyglot یک مرجع مناسب برنامه‌نویسی است که اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی را در خود دارد و می‌تواند برای هر ‌برنامه‌نویسی در هر سطحی مفید باشد. این منبع آنلاین شامل مجموعه‌ای از تفاوت‌ها، شباهت‌ها، برتری‌ها و ضعف‌های زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و ابزارهای برنامه‌نویسی رایج است. 

منظور از Hyperpolyglot چیست؟
در واقع این اصطلاح به‌ معنای «ورای چند زبانی» است و به کسی گفته می‌شود که در چند زبان برنامه‌نویسی حرفه‌ای شده و یا به سادگی با آنها کار می‌کند. اگر صحبت از یک برنامه‌نویس باتجربه باشد، قطعاً یک شخص Hyperpolyglot در چندین زبان برنامه‌نویسی باتجربه خواهد‌ بود و این شخص با استفاده از مفاهیم و اصول اولیهٔ مشابه، می‌تواند بر روی چند پلتفرم مختلف کار کند.

با این‌حال، گاهی‌اوقات حتی برای یک فرد متخصص یادآوری تفاوت‌ها و شباهت‌های زبان‌های برنامه‌نویسی سخت خواهد بود. یک برنامه‌نویس علیرغم کار مداوم و تمرین مداوم، ممکن است برای خود یک منبع مراجعه داشته باشد. Hyperpolyglot دقیقاً وب‌سایتی است که این خلاء را پر می‌کند. این وب‌سایت اساساً یک ابزار قدرتمند برای جست‌‌وجوی شباهت‌ها و تفاوت‌های بین زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزار‌های برنامه‌نویسی است.

Hyperpolyglot لیستی از تفاوت‌ها و شباهت‌های زبان‌های برنامه‌نویسی را به صورت پهلو-به-پهلو ارائه می‌دهد و به‌ راحتی می‌توان زبان‌ها و ابزار‌های مشهور برنامه‌نویسی را با هم مقایسه کرد. علاوه‌ بر زبان‌های مشهوری نظیر C++ ،Go ،C ،Java و غیره، این وب‌‌سایت در مورد ابزارهای برنامه‌نویسی نظیر شِل، ابزارهای بیلد، ویرایشگر‌های متن، پایگاه‌های داده و ... نیز تفاوت‌ها و شباهت‌ها را بیان نموده‌ است.

Hyperpolyglot یقیناً ابزار مناسبی است که هر برنامه‌نویسی باید آن را بوکمارک کرده و در لیست علائق‌اش قرار دهد. علاوه بر تمام این موارد، محتویات سایت تحت نظر گواهی Creative Commons قرار دارد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon