Bedrock Linux: تلاشی به منظور ترکیب کردن توزیع‌های مختلف لینوکسی

Bedrock Linux: تلاشی به منظور ترکیب کردن توزیع‌های مختلف لینوکسی

Bedrock Linux نام یک توزیع منحصر به فرد لینوکس است که تلاش دارد بهترین عناصر از توزیع‌های مختلف را در یک جا جمع کند. به عبارت دیگر، کاربران قادرند یک بِیس (پایه) مبتنی بر Debian ،RHEL و یا دیگر توزیع‌ها ساخته سپس پکیج‌های مختلف از توزیع‌های متفاوت لینوکس را بر طبق نیازهایش اضافه کنند. در واقع، Bedrock Linux قادر است این کار را با دستکاری در فایل سیستم مجازی سیستم‌عامل انجام دهد. 

با استفاده از این توزیع، به این صورت می‌توان پکیج‌های Arch، نرم‌افزارهای امتحان شدهٔ Ubuntu، ثبات Debian و قدرت Gentoo را در یک توزیع لینوکس در کنار هم در اختیار داشت. این توزیع که هم‌اکنون در حال توسعه است، به کاربر امکان می‌دهد بیشتر نرم‌افزارها را از توزیع‌های مختلف لینوکس نصب کند.

ظاهراً Bedrock Linux قصد دارد مشکلات موجود در اکوسیستم لینوکس را مرتفع سازد. در واقع، Bedrock Linux این ایده را مطرح می‌کند که وقتی کاربری قبلاً یک نسخهٔ مشخص از یک پیکج دلخواه را نصب کرده است، چرا نباید بتواند از آن استفاده کند؟ در همین راستا، Bedrock Linux قصد دارد با این کار به سیستم‌عامل جهانی لینوکس تبدیل شود. ولی چطور چنین چیزی امکان‌پذیر است؟

جواب این سؤال در فایل سیستم مجازی (Virtual File Systems) نهفته است. Bedrock Linux با دستکاری فایل سیستم مجازی توانسته هرگونه مشکل و تضاد در پردازش توزیع‌های مختلف را از بین ببرد. با استفاده از چنین سیستمی، کاربر قادر خواهد بود از فید خوان (RSS Reader) توزیع Arch استفاده کند، وب را با استفاده از مرورگر Debian بگردد و هر دوی این‌ها را در سرور Fedora X11 اجرا کند. با اعمال صحیح این تغییرات، این فرآیندها با یکدیگر به صورتی تعامل پیدا می‌کنند که گویی همهٔ پکیج‌ها از یک توزیع هستند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon