MIT App Inventor: پلتفرم توسعهٔ اپلیکیشن اندروید بدون نیاز به کدنویسی

MIT App Inventor: پلتفرم توسعهٔ اپلیکیشن اندروید بدون نیاز به کدنویسی

MIT App Inventor ابزاری متفاوت برای توسعهٔ اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون نیاز به هرگونه کدنویسی است. در واقع، دولوپر می‌تواند با استفاده از این ابزار اپن‌سورس ایده‌های خلاقانه و جدید خود را به اپلیکیشن‌های اندرویدی تبدیل کند و از آنجا که این ابزار مبتنی بر مرورگر و فضای کلود است، شما دیگر نیاز به دانلود هیچ نرم‌افزار یا ذخیره کردن هیچ چیزی در کامپیوتر شخصی خود ندارید. 

در حال حاضر توسعهٔ اپلیکیشن یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین مهارت‌هایی است که دنیای امروز به آن نیاز دارد. البته ساخت یک اپلیکیشن کاربردی نیاز به مهارت کدنویسی دارد اما MIT App Inventor راهی بسیار ساده و راحت را برای توسعهٔ اپ‌های اندرویدی در اختیار شما قرار می‌دهد که فرآیند یادگیری را بسیار جذاب و سرگرم‌کننده می‌کند (APP Inventor یک ابزار اپن‌سورس و رایگان است که در سال 2010 توسط گوگل توسعه یافت اما در حال حاضر این اپلیکیشن تحت اختیار MIT قرار دارد).

MIT App Inventor یک ابزار بسیار مناسب برای دولوپرهای تازه‌کار است که با استفاده از UI ساده گرافیکی‌اش به آنها اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های اندرویدی طراحی کنند. تنها کاری که لازم است شما به عنوان دولوپر انجام دهید این است که اجزای لازم برای ساخت یک اپلیکیشن را درگ & دراپ کنید.

از آنجا که MIT APP Inventor یک ابزار اپن‌سورس مبتنی بر مرورگر است، کاربر لازم نیست هیچ‌گونه نصب یا دانلود یا خریدی انجام دهد؛ یعنی تنها کافی است وارد وب‌سایت شوید، لاگین کنید و سپس طریقهٔ ایجاد یک اپلیکیشن اندرویدی زیبا و کاربردی را یاد بگیرید.

به علاوه به کمک یک شبیه‌ساز، قادر خواهید بود اپلیکیشن خود را آزمایش کنید و رفتارش در یک ماشین مجازی را مورد بررسی قرار دهید. در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام استفاده از اپلیکیشن، توسعه‌دهندهٔ اپلیکیشن می‌تواند از توسعه‌دهنده‌های دیگری که در نقاط مختلف جهان قرار دارند کمک بگیرد که این کار از طریق جامعهٔ پشتیبانی MIT App Inventor انجام می شود (در آنجا کاربر می‌تواند مسئله و مشکل خود را مطرح کند و خیلی سریع پاسخ خود را دریافت کند).

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon