Pokémon Go چیست و چرا همه درباره آن حرف می زنند؟

Pokémon Go چیست و چرا همه درباره آن حرف می زنند؟

این روزها همه جا صحبت از بازی پوکمون گو (Pokémon Go) است. در شبکه های اجتماعی مختلف درباره ی این بازی می شنویم و هر روز لطیفه ها و ویدیوهای مختلفی از این بازی منتشر می شود. اما سوالی که اینجا به ذهن خطور می کند این است که «این بازی چطور توانسته دنیا را تسخیر کند؟» برای یافتن پاسخ به این سوال، با سکان آکادمی همراه باشید.

شاید شما هم زمانی که کوچک بودید با کارت های پوکمون بازی کرده باشید. این بازی در واقع 21 سال است که از عمرش می گذرد؛ با وجود قدیمی بودن این بازی، احتمالاً شما هم از همه گیر شدن و محبوبیت آن تعجب کرده اید. این روزها همه از بازی موبایل جدید پوکمون گو صحبت می کنند. در حالی که همه به دنبال جواب این سوال هستند که چطور می توان پوکمون بیشتری جمع کرد، ما به دنبال پاسخ این سوال می گردیم که پوکمون گو از کجا آمده است؟

پوکمون گو چیست؟ 
پوکمون گو یک بازی جدید موبایل است که برای هر دو سیستم عامل Android و iOS به طور رایگان عرضه شده است. پوکمون گو به شما این امکان را می دهد تا در محیط بازی، آواتاری ایجاد کنید و به در اختیار گرفتن، تربیت و مبادله ی کاراکترهای پوکمون بپردازید.

آیا این شبیه سایر بازی های پوکمون نیست؟ 
جواب این سوال، مثبت است. ویژگی ای که پوکمون گو را از سایر بازی های پوکمون متمایز می کند این است که شما با استفاده از سرویس لوکیشن و با استفاده از دوربین گوشی خود، پوکمون ها را در دنیای واقعی جمع آوری می کنید. به این ترتیب زمانی که شما در کوچه ها و خیابان های شهر و محل زندگی خود در حال قدم زدن هستید، آواتار شما در محیط بازی حرکت می کند. بنابراین برای انجام این بازی و پیدا کردن پوکمون ها باید از تختتان بیرون بروید و شروع به قدم زدن کنید (بر خلاف سایر بازی های کامپیوتری که کاربر یکجا می نشیند، چیپس می خورد، بازی می کند و روز به روز چاق تر می شود!)

این بازی چطور کار می کند؟ 
این بازی از تکنولوژی گوگل مپس برای مشخص کردن جایگاه آواتار شما در یک دنیای مجازی استفاده می کند. این دنیای مجازی در واقع بازتابی از محیط پیرامون شما در زندگی واقعی است. زمانی که یک پوکمون پیدا می کنید، بازی از واقعیت افزوده (Augmented Reality) برای قرار دادن ظاهر پوکمون، درست روبه روی شما استفاده می کند. 

چه کسانی پوکمون گو را ساخته اند؟ 
شرکت نینتندو (Nintendo) با کمک سایر سازندگان پوکمون به همراه Niantic Labs، این بازی را ساخته اند. کمپانی نیانتیک، شرکت تولید کننده ی بازی در قلب شرکت گوگل به وجود آمده است. موسس آن یعنی جان هانکه، یکی از مدیران کلیدی محصولاتی نظیر گوگل مپس و گوگل ارث بود. پس از ترک گوگل در سال 2010، هانکه با نیانتیک برای ساخت ابزارهای واقعیت مجازی با استفاده از فناوری گوگل مپس همکاری کرد.

اولین تلاش این کمپانی، بازی Ingress بود؛ یک بازی آنلاین مبتنی بر لوکیشن و واقعیت افزوده با چند بازیکن که طرفداران کم اما پروپاقرصی داشت. نیانتیک از گوگل جدا شد اما غول جست وجوی اینترنتی گوگل در پروژه ی 30 میلیون دلاری توسعه ی پوکمون گو مشارکت و سرمایه گذاری کرد.

این بازی به دلیل وجود قابلیت هایی چون آنلاین بودن، استفاده از لوکیشن و واقعیت افزوده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به علاوه اینکه ارزش سهام شرکت نینتندو به لطف محبوبیت سریع و روزافزون این بازی، ده درصد افزایش یافته است.

عجیب ترین اتفاقی که تا به حال برای بازی کنندگان Pokémon Go به وقوع پیوسته این است که یک زن جوان اهل وایومینگ -ایالتی در مناطق کوهستانی غرب ایالات متحده- زمانی که در کنار رودخانه ی نزدیک منزلش به دنبال پوکمون می گشت، جسدی را پیدا کرده است. 

حال نوبت به نظرات شما می رسد. آیا تاکنون این بازی را روی دیوایس خود نصب کرده اید؟ و به نظر شما چه آینده یی در انتظار این بازی است؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon