نسخه 18 لینوکس Mint بالاخره رسید

نسخه 18 لینوکس Mint بالاخره رسید

انتظار برای داغ ترین توزیع لینوکسی تابستان به سر رسید و بالاخره می توانید نسخه نهایی لینوکس مینت 18 به نام «Sarah» را دانلود کنید. مینت 18 که اغلب به عنوان بهترین توزیع لینوکسی دسکتاپ شناخته می شود، با ویژگی های جدید و کرنل 4.4 LTS لینوکس همراه شده است.

لینوکس مینت 18 به طور رسمی عرضه شده و برای دانلود در دسترس است. لینوکس مینت 18 آمده تا تجربه تان از لینوکس دسکتاپ را بهتر کند.اگر به مستندات این توزیع نگاهی بیاندازید، تغییرات زیادی نخواهید یافت! اما در کل تجربه ی کاربری به مراتب بهتری از کار با این نسخه به دست خواهید آورد.

بهبودها و ویژگی های جدید در لینوکس Mint 18 
همانند یکی از بزرگترین توزیع های لینوکسی امسال یعنی اوبونتو 16.04 LTS، انتظار می رود لینوکس مینت 18 هم ادامه راه نسخه 17.3 یعنی «Rosa» را در پیش خواهد گرفت.

این توزیع با پشتیبانی بلندمدت با کرنل 4.4 LTS همراه شده و گزینه های شخصی سازی زیادی را پیش روی دوست داران لینوکس می گذارد. نسخه جدید مینت پشته های سیستمی جدید، تعداد زیادی نرم افزار آپدیت شده، درایورهای جدید و X.org را به همراه دارد. اپلیکیشن های پرطرفداری مثل دراپ باکس، استیم، اسپاتیفای و ماینکرافت هم به Software Manager این توزیع اضافه شده اند.

نسخه Mint 18 Cinnamon به همراه Cinnamon 3.0 
نسخه لینوکس مینت 18 Cinnamon از آخرین ورژن یعنی Cinnamon 3.0 بهره می برد و با Update Manager بهتری همراه شده است. همچنین حس زیبایی جدیدی را به خاطر استفاده از تم Arc GTK در فرم تم Mint-Y شاهد هستیم. این توزیع جدید، اپ های جدیدی را به همراه دارد که مخصوص لینوکس مینت طراحی شده اند مثل پشتیبانی از GTK3 برای بیشتر اپ ها، ابزار فایروال گرافیکی Gufw و مدیریت لاگین MDM 2.0.

نسخه Mint 18 MATE به همراه MATE 1.14 
لینوکس مینت 18 MATE بر پایه ی محیط دسکتاپ MATE 1.14 طراحی شده که تقریبا تمامی بهبودهایی که در نسخه Cinammon وجود دارد را شامل می شود.

طبق مستندات مینت 18، این توزیع اپدیت های امنیتی را تا سال 2021 دریافت خواهد کرد و تا 2018 تیم توسعه مینت کاملا روی این توزیع تمرکز کرده اند و نسخه جدیدی را استارت نخواهند زد. با دانلود ISO ها و تورنت های لینوکس مینت می توانید این توزیع را به رایگان نصب کرده و تجربه ی خود از کار با آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon