آخرین نسخه زبان جاوااسکریپت به نام 2016 ECMAScript

آخرین نسخه زبان جاوااسکریپت به نام 2016 ECMAScript

ECMA International نسخه جدید زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را با تأیید رسمی ECMAScript 2016 عرضه کرد. همچنان کار بر روی این نسخه جدید ادامه دارد و طبق چیزی که ECMA International اعلام کرده، این نسخه به عنوان یک زیر ساخت برای ارائه نسخه بعدی 2017 عمل می کند. برای آشنایی بیشتر با این نسخه از زبان جاوا اسکریپت، با سکان آکادمی همراه باشید.

 ECMA International هم اکنون ویژگی های آخرین نسخه رسمی استاندارد جاوا اسکریپت را که ECMAScript 2016 نام دارد تأیید کرده است. این نسخه جدید در واقع اولین نسخه عرضه شده در برنامه زمانی جدید تعیین شده برای عرضه نسخه های جدید می باشد. ECMA International سال گذشته برنامه جدید خود برای عرضه را اعلام کرد. این برنامه شامل تغییراتی می شد که طبق آن به روز رسانی زبان جاوا اسکریپت درک وتاه ترین زمان ممکن انجام می گرفت.  

از سال 1997 که استاندارد ECMAScript برای اولین بار عمومی شد، تاکنون 7 نسخه عرضه شده است. این زبان برنامه نویسی که توسط Brenda Eich اختراع شد، اولین بار در مرورگر Netscape Navigator 2.0 حضور پیدا کرد. پس از مدتی، این زبان برنامه نویسی گمنام نهایتاً توانست خود را به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مطرح کند.

نسخه جدید ECMAScript در مقایسه با نسخه سال قبل آن، ویژگی های کمتری دارد. شرکت ECMA International علاوه بر آن، تصمیم گرفته است که سال آینده از توابع Async هم پشتیبانی کند. در نسخه ی جدید، توسعه دهندگان همچنین بالأخره می توانند از عملگر Exponential استفاده کنند تا کارشان در نوشتن عبارات ریاضی ساده تر شود.

شاید جالب باشد که بدانید مرورگرهای مشهوری مانند کروم و فایرفاکس هم اکنون از ECMAScript استفاده می کنند ولی هنوز به طور رسمی آن را اعلام نکرده اند. شرکت ECMA International گفته است که کار بر روی این نسخه همچنان ادامه خواهد داشت و ویژگی Oject.values/Object.entries در نسخه بعدی وجود خواهند داشت.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon