دولوپر ۸ ساله‌ای که ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) را تحت تأثیر خود قرار داد!

دولوپر ۸ ساله‌ای که ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) را تحت تأثیر خود قرار داد!

شرکت مایکروسافت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان است و مدیرعامل آن (Satya Nadella) شخصیتی نیست که به راحتی تحت تأثیر هر چیزی قرار گیرد. وی در سفری که به کشور هند داشت با افراد مختلفی از جمله نخست وزیر و دیگر مقامات رسمی این کشور و تعدادی از کارآفرینان ملاقات کرده بود اما در این میان به طور اتفاقی با گروهی از دانش‌آموزان دولوپر به خصوص با پسر بچه‌ای ۸ ساله به نام Medansh Mehta که ساکن بمبئی بود آشنا شد؛ کسی که برنامهٔ کاربردی Let There Be Light را طراحی کرده بود اما آنچه بیش از هر چیز دیگری توجه ساتیا نادلا را به خود جلب کرد، نبوغ این پسر بچه بود.

برای کسب امتیاز در بازی Let There Be Light، بازیکن‌ها باید به محیط زیست و آلودگی توجه داشته باشند و اگر در هنگام ساختن مزارع و کارخانه‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند، امتیاز بیشتری خواهند گرفت.

این دولوپر جوان به قدری مدیرعامل مایکروسافت را تحت تأثیر قرار داده بود که وی در سخنرانی خودش از او یاد کرد و گفت هنگامی که با او ملاقات کرده در خودش احساس کمبود کرده است! به گفتهٔ آقای نادلا:

در این بازی احساس و درکی وجود داره که همهٔ ما باید آن را داشته باشیم.

جالب است بدانید هنگامی که این دولوپر جوان از آقای نادلا سؤال کرد که چگونه می‌تواند مدیرعامل بعدی مایکروسافت شود، وی به این نابغه پاسخ داد که «تو همین الان هم آمادگی این را داری که مدیرعامل بعدی شرکت شوی».

حال سؤال اینجا است که چه می‌شود در برخی کشورها شاهد از بالقوه به بالفعل در آمدن استعدادهای کودکان هستیم و در برخی از دیگر ممالک استعدادها آن‌طور که باید و شاید ظهور پیدا نمی‌کنند؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذرید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon