معرفی ابزار‌هایی اپن‌سورس برای تست اپلیکیشن‌های اندرویدی

معرفی ابزار‌هایی اپن‌سورس برای تست اپلیکیشن‌های اندرویدی

در مقاله‌ای تحت عنوان معرفی استراتژی‌هایی به منظور تست امنیت و عملکرد اپ‌های موبایل به بررسی روش‌هایی پرداختیم که در جهت تست اپلیکیشن‌های موبایل و حصول اطمینان از پرفورمنس و امنیت بالای آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال در این مقاله قصد داریم تا یکسری ابزار اپن‌سورس برای بررسی اپلیکیشن‌های اندروید معرفی کنیم.

Appium
ابزاری قدرتمند، رایگان، کراس‌پلتفرم و اپن‌سورس به منظور تست اپلیکیشن‌های نِیتیو و هیبریدی است به طوری که می‌توان از آن برای انجام تست بر روی چندین گوشی هوشمند به صورت هم‌زمان استفاده کرد. Appium می‌تواند با ارتباط با پروتکل WebDriver برای تست اپلیکیشن‌های اندروید، آی‌او‌اس و همچنین ویندوزفون مورد استفاده قرار گرفته و همچنین این ابزار برای تست اپلیکیشن‌ها از مرورگرهای متعددی مانند Chrome و Safari پشتیبانی می‌کند. سازوکار این ابزار بدین صورت است که بدون استفاده از هیچ‌گونه کیت توسعهٔ نرم‌افزار (SDK) و صرفاً با استفاده از زبان‌های جاوا، پایتون، روبی، پِرل، پی‌اچ‌پی، سی، دات‌نت و همچنین نودجی‌اس (جاوااسکریپت) می‌توان اقدام به تست سناریوهای مختلفی نمود.

Selendroid
این ابزار رایگان و اپن‌سورس امکان تست اپلیکیشن‌های اندرویدی نِیتیو و هیبریدی را در پلتفرم Selenium امکان‌پذیر می‌سازد. تست و بررسی اپلیکیشن‌ها با Selenium را می‌توان با استفاده از امولاتور و یا گوشی‌های واقعی انجام داد و این در حالی است که این ابزار دارای یک آنالیزگر از پیش تعبیه‌شده برای تولید و تجزیه‌وتحلیل تست‌ها است.

Calabash
این ابزار رایگان، اپن‌سورس و کراس‌پلتفرم برای نوشتن و اجرای تست‌های مختلف بر روی اپلیکیشن‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این در حالی است که برای استفاده از این ابزار باید روبی روی سیستم شما نصب باشد (اپن‌سورس بودن Calabash به واسطهٔ ساپورت Xamarin عرضه شده است.)  Calabash همچنین می‌تواند با سیستم کلود زامارین (Xamarin Test Cloud) ادغام شود تا بتوان اپلیکیشن‌ها را در دیوایس‌های متعددی در محیط ابری تست و بررسی کرد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon