Blisk: مرورگر رایگانی که اختصاصاً برای دلوپرهای وب طراحی شده است

Blisk: مرورگر رایگانی که اختصاصاً برای دلوپرهای وب طراحی شده است

Blisk مرورگری است که اختصاصاً برای توسعه‌دهندگان وب طراحی شده است. توسعه‌دهندگان به ابزارهای متعددی برای تست وب‌سایت‌شان در پلتفرم‌های مختلف نیاز دارند و این در حالی است که این مرورگر تمامی این ابزارهای مورد نیاز را در اختیار ایشان می‌گذارد.

Blisk مبتنی بر Chromium است که ابزارهای مورد نیاز را برای دولوپرها فراهم می‌کند تا وب‌سایت‌هایی سازگار با انواع مرورگرها و دیوایس‌ها را بدون دردسر ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان وب نیازها و انتظارات متعددی از یک مرورگر دارند؛ آنها همواره به دنبال ابزارهای جدیدی هستند که برایشان مناسب‌تر بوده و کار آنها را ساده‌تر می‌کند.

توسعه‌دهندگان وب برای ساخت وب‌سایت‌هایی که در پلتفرم‌های گوناگون دسکتاپ و موبایل به خوبی عمل کنند، غالباً به مرورگرهای وب تکیه می‌کنند. در عین حال که امکانات و ابزارهای مختلفی برای کمک به توسعه‌دهندگان وجود دارد، این مرورگر نیز می‌تواند نقش مؤثری در بهبود عملکرد توسعه‌دهندگان داشته باشد.

توضیحات ارائه شده در سایت رسمی این مرورگر، توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا برای ساخت سایت‌های کارآمد و سازگار با دیوایس‌های گوناگون از آن استفاده کنند. این مرورگر امکانات زیادی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند؛ از جمله اینکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا نتیجهٔ طراحی‌شان را در نسبت‌های پیکسلی و رزولوشن‌های گوناگون ببینند. 

ویژگی بزرگ دیگری که Blisk به کاربران ارائه می‌کند، قابلیت Scroll Sync است؛ قابلیتی که به کاربر این امکان را می دهد تا به صورت هم‌زمان روی نسخهٔ موبایل و دسکتاپ کار کند. به عبارت ساده‌تر، شبیه‌ساز دسکتاپ و موبایل این مرورگر از طریق یوآرال و جایگاه اسکرول، یکدیگر را دنبال می‌کنند.

قابلیت مهم دیگر این مرورگر جدید این است که صفحات را با تغییر کد به صورت اتوماتیک رفرش می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید این مرورگر و IDE مورد نظرتان را در صفحات نمایش مختلف اجرا کنید و بر عملیات توسعه تمرکز کنید. همچنین آمار لحظه‌ای را نیز دریافت خواهید کرد چرا که Blisk به طور مداوم کدهای شما را بررسی می‌کند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon