معرفی ابزارهای مانیتورینگ و مدیریت عملکرد اپلیکیشن‌

معرفی ابزارهای مانیتورینگ و مدیریت عملکرد اپلیکیشن‌

Application Performance Monitoring یا به اختصار APM یک ابزار مدیریت عملکرد نرم‌افزار است که داده‌های بسیاری را جهت مدیریت عملکرد و بررسی در دسترس بودن نرم‌افزار جمع‌آوری و مانیتور می‌کند که در ادامه برخی از این دست ابزارها را معرفی خواهیم کرد (همچنین در مقالهٔ معرفی ابزارهایی اپن‌سورس جهت بررسی پرفورمنس اپلیکیشن‌‌های تحت وب به معرفی نرم‌افزارهایی پرداختیم که جهت تست عملکرد وب اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند.)

New Relic
این ابزار APM مبتنی بر SaaS برای اپلیکیشن‌های موبایل، مانیتورینگ پیشرفته مرورگر و مانیتورینگ زیرساخت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

App iQ
این ابزار APM علاوه بر اینکه عملکرد اپلیکیشن را مانیتور می‌کند، آمارهایی از میزان تأثیر اپلیکیشن بر عملکرد کسب‌وکار را نیز نمایش می‌دهد.

Foglight
این ابزار APM برای مانیتورینگ، مدیریت، بهینه‌سازی عملکرد بین پایگاه‌ داده‌ها و زیرساخت مجازی است و به شما اجازه‌ می‌دهد تا یک راه‌‌حل تست شخصی‌سازی‌شده برای مدیریت بی‌واسطه ایجاد کنید.

Compuware APM
این ابزار بهینه‌سازی و مانیتور کردن اپلیکیشن‌ها را تسهیل می‌کند مضاف بر اینکه چشم‌اندازی کامل را بدون نیاز به هیچ‌گونه کانفیگی فراهم می‌کند.

BMC Software APM
این ابزار APM که از هوش مصنوعی بهره‌ می‌برد برای کمک به شرکت‌های فناوری اطلاعات و صاحبان اپلیکیشن‌ها طراحی شده است تا توسعه، مدیریت و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های کسب‌وکارهای کلیدی را تسهیل کند.

Jennifer
این ابزار یک سولوشن بلادرنگ برای مانیتورینگ اپلیکیشن است که می‌تواند ریکوئست‌های بلادرنگ را از ابتدا تا انتها ضبط و پیگیری نماید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا با کمترین ایجاد بار روی سیستم، تحت پلتفرم‌های مختلف از جمله جاوا، دات‌نت و پی‌اچ‌پی عمل مانیتورینگ را انجام دهید.

ExtraHop
این ابزار امنیت اطلاعات و عملیات اطلاعاتی را با آنالیز بلادرنگ تحقق می‌بخشد. این ابزار APM همچنین قابلیت رصد کردن رفتار اپلیکیشن‌های سمت سرورها، دیتابیس‌ها، سیستم‌های ذخیره‌سازی و همچنین شبکه را در یک سیستم ساده فراهم می‌کند.

AppEnsure
این ابزار بدون نیاز به هیچ‌گونه کانفیگی، اصطلاحاً Response Time را اندازه‌گیری می‌کند و به طور خودکار آنالیز علت مشکل را همراه با رویداد مرتبط در اختیار کاربر می‌‌گذارد.

ServiceNow
این ابزار از طریق رصد کردن عملکرد اپلیکیشن‌ها، سرورها، شبکه‌ها و کلود اقدام به ارائهٔ بی‌واسطه‌ٔ آمار و ارقام مرتبط با سلامت سرویس‌های مد نظر می‌کند.

nGeniousOne
این ابزار آمار دقیقی از عملکرد سرویس را از طریق کل زیرساخت شامل شبکه‌ و اپلیکیشن به صورت بلادرنگ در اختیار کاربر می‌گذارد مضاف بر اینکه ترافیک شبکهٔ شما را هم در سطح پَکت و هم در سطح پردازش کلی مانیتور می‌کند.

Opsview
این ابزار چشم‌انداز یکپارچه‌ای را از عملکرد اپلیکیشن نمایش می‌دهد که می‌تواند لوکال یا روی کلود یا ترکیبی از هر دو باشد.

SevOne
این ابزار قابلیت مشاهدهٔ کامل کل شبکه‌ٔ سازمانی را فراهم می‌کند و همه چیز از اپلیکیشن‌های روی شبکه‌ٔ لوکال گرفته تا اپلیکیشن‌های در حال اجرا روی کلود را مدیریت می‌کند.

Metricly
این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا در زمان مانیتورینگ زیرساخت کلود و عملکرد اپلیکیشن‌های وب، از یادگیری ماشینی و داده کاوی استفاده کنید مضاف بر اینکه به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات دقیق هزینه‌ها را با استفاده از گروه‌بندی، فیلترینگ و رسم نمودار رصد کنید.

Radware
این برنامه‌ٔ APM امکان مشاهده‌ٔ کامل عملکرد اپلیکیشن‌های شما را فراهم می‌کند به طوری که در نگهداری از اپلیکیشن‌ها و محافظت از سیستم‌تان با استفاده از تشخیص خطای بلادرنگ و سایر عملیات نظارتی به شما کمک می‌کند.

Visual TruView
این ابزار بر روی تجربهٔ کاربری به اصطلاح End User متمرکز است به طوری که فقط با چند کلیک می‌توانید رفتار کاربران را در کار با اپلیکیشن تحت نظر داشته باشید و در نهایت به شما کمک می‌کند تا منشأ مشکل را به سرعت شناسایی کنید و اطلاعات دقیقی را جهت تشخیص مسائل به کار برید.

Catchpoint
این ابزار می‌تواند به سرعت مشکلات را قبل از اینکه توسط مشتریان مشاهده شوند شناسایی کرده و این کار را به واسطهٔ‌ تست‌هایی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت انجام می‌دهد.

eG Enterprise
این ابزار مانیتورینگ فول‌استک اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند تا به متخصصان فناوری اطلاعات در تشخیص و حل مشکلات اپلیکیشن‌ها کمک کند.

Icinga
این ابزار اپن‌سورس برای مانیتورینگ اپلیکیشن از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است که بیشتر نیازهای مانیتورینگ شما را رفع می‌کند چرا که قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارا است.

OP5 Monitor
این ابزار تصویر جامعی از عملکرد همه‌ٔ اینترفیس‌های تحت شبکه عرضه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات همه‌ٔ عناصر موجود در شبکه‌ٔ خود را مشاهده کنید تا از آنچه که اتفاق می‌افتد، مطلع شوید.

Datadog
این ابزار سولوشنی برای مانیتورینگ عملکرد اپلیکیشن است که عملکرد اپلیکیشن‌ها، سرورها، ابزارها و پایگاه‌ داده‌ها را جهت ایجاد تصویری یکپارچه از زیرساخت گرد هم می‌آورد.

Retrace
این پلتفرم مبتنی بر کلود یک APM خلاقانه را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مدیران اجرایی و مدیران پشتیبانی ارائه می‌کند که امکان مانیتورینگ و عیب‌یابی اپلیکیشن‌های کلود و مشاهده‌ٔ فرآیند‌های DevOps را فراهم می‌کند.

Dynatrace
این نرم‌افزار مانیتورینگ اپلیکیشن برای فرآیند DevOps در سازمان‌ها است که از تکنولوژی هوش مصنوعی اختصاصی خود استفاده می‌کند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا هر اپلیکیشن و هر کاربری را در هر جایی ویژوالایز کنند.

Scout 
این ابزار مدیریت اپلیکیشن به طور پیوسته کوئری‌های ارسالی به پایگاه‌ داده‌، نقاط نَشت حافظه، ناهنجاری‌های اجرا و … را رصد می‌کند.

AppOptics
این ابزار زیرساختی یکپارچه و در عین حال یک ابزار مانیتورینگ اپلیکیشن جامع است.

Application Manager
این برنامه علاوه بر امکانات ضروری مانیتورینگ اپلیکیشن، امکانات عیب‌یابی را برای تکنولوژی‌های دات‌‌نت، جاوا، روبی‌آن‌ریلز و غیره ارائه می‌کند.

Azure Monitor
مایکروسافت در این نرم‌افزار به شما امکان دریافت آمار و آنالیز مدیریت عملکرد اپلیکیشن‌ها را می‌دهد.

Alertsite
این ابزار یک پلتفرم ترکیبی برای مانیتورینگ اپلیکیشن‌ها و همچنین ای‌پی‌آی‌ است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از عملکرد اپلیکیشن در زمان اجرا داشته باشید.

IDERA
این نرم‌افزار APM هم یکی از دیگر ابزارهای است که آمارهایی را به صورت بلادرنگ در اختیار کاربر می‌گذارد. 

Rollbar
یک ای‌پی‌ام جامع برای اپلیکیشن‌های وب و موبایل است که به طور مؤثر باگ‌ها و مشکلات را ردیابی می‌کند. Rollbar به شما کمک می‌کند تا ظرف چند دقیقه ارور‌ها را رفع و با اطمینان خاطر بیشتری برنامه‌ٔ خود را دیپلوی کنید.

Zenoss
این ابزار مدیریت پرفورمنس اپلیکیشن امکان پیش‌بینی و رفع قطعی‌های برق‌ را برای محیط‌های هیبریدی فناوری اطلاعات، محیط‌هایی که بخشی از پردازش را روی کلود و بخشی را به صورت لوکال انجام می‌دهند فراهم می‌کند. این APM به شما کمک می‌کند تا یک مدل توسعه‌یافته از کل زیرساخت هیبریدی فناوری اطلاعات خود تهیه کنید.

Raygun
این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا ببینید تجربه‌ٔ کاربران از کار با اپلیکیشن شما چگونه است به علاوه اینکه امکان جست‌‌وجو، عیب‌یابی و حل همه‌ٔ مشکلات مربوط به اجرا که کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد فراهم می‌کند تا سرعت و دقت برنامهٔ شما را بهبود بخشد.

Pingdom
این ابزار مانیتورینگ برای تست وب‌سایت است که در اصل سعی می‌کند تا سنجه‌هایی در اختیار وب‌مسترها قرار دهد تا بتوانند پرفورمنس سایت خود را بهبود بخشند.

Splunk
این پلتفرم آمار بلادرنگی از پروسه‌ٔ توسعه‌ٔ اپلیکیشن فراهم کرده و امکاناتی فراتر از مانیتورینگ و هماهنگی داده‌های اپلیکیشن‌ها و زیرساخت شما را فراهم می‌کند.

Motadata
این سیستم یک ای‌پی‌ام یکپارچه‌ است که امکان آنالیز اپلیکیشن را در یک پلتفرم متمرکز فراهم می‌کند. این نرم‌افزار امکان جمع‌آوری، هماهنگی و آنالیز جریان شبکه و لاگ‌ها را در یک داشبورد یکپارچه فراهم می‌کند.

به غیر از ابزارهای فوق چه سرویس‌های مانیتورینگ دیگری می‌شناسید که می‌توانند به دولوپرها و مهندسین دوآپس در تحلیل عملکرد اپلیکیشن‌های مختلف کمک کنند؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon