Certbot: ابزاری برای فعال‌سازی گواهینامه SSL

Certbot: ابزاری برای فعال‌سازی گواهینامه SSL

Certbot ابزاری اتوماتیک است که وب‌مسترها با استفاده از آن قادر خواهند بود تا گواهینامهٔ SSL/TLS برای سایت خود صادر کنند. علاوه بر این، تیم توسعهٔ Certbot با هر مرجع صدور گواهینامهٔ دیگری که از پروتکل ACME پشتیبانی کند، نیز همکاری دارد. 

با آنکه سرویس‌های بسیار دیگری هم هستند که از پروتکل ACME برای گرفتن گواهینامهٔ اس‌اس‌ال استفاده می‌کنند، ولی می‌توان گفت که Cerbot بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین آنها است که قادر است به صورت خودکار وب سرور شما را کانفیگ کرده تا بتوانید به سرعت خدمات‌دهی خود روی HTTPS را شروع کنید.

Certbot همچنین قادر است برای Apache اقدامات امنیتی مانند تنظیمات Ciphersuites و فعال کردن برخی قابلیت‌های مهم مانند ریدایرکت HTTP به HTTPS، بررسی وضعیت OCSP ،HSTS و آپگرید کردن درخواست‌های ناامن را انجام دهد.

Certbot در واقع بخشی از برنامه‌های کلی‌تر و بزرگ‌تر تیم EFF برای رمزنگاری کامل اینترنت می‌باشد. نیاز به توضیح نیست که وب‌سایت‌ها -به خصوص آنهایی که با اطلاعات حساس کاربران مثل اطلاعات حساب بانکی و ... سرو‌کار دارند- برای ایمن شدن باید از پروتکل HTTPS استفاده کنند.

سِربات علاوه بر استفاده از پروتکل امن HTTPS در همهٔ وب‌سایت‌ها، قصد دارد شبکه‌ای بسازد که از نظر ساختار بسیار خصوصی‌تر و ایمن‌تر بوده و در برابر سانسور محافظت شده باشد.

Certbot حاصل کار تعداد زیادی برنامه‌نویس است که شامل تیم EFF و تعداد زیادی مشارکت‌کنندهٔ اپن‌سورس می‌باشد. شما هم می‌توانید پس از استفاده از سرویس‌های سِربات، نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon