Electron Fiddle: ابزاری اپن‌سورس برای توسعهٔ اپلیکیشن با الکترون

Electron Fiddle: ابزاری اپن‌سورس برای توسعهٔ اپلیکیشن با الکترون

Electron Fiddle ابزاری اپن‌سورس است که به دولوپرها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از Electron، اقدام به طراحی پروژه‌های مد نظر خود کنند (برای آشنایی بیشتر با الکترون، به مقالهٔ Electron: پلتفرمی جهت توسعهٔ نرم‌افزار دسکتاپ برای ویندوز، لینوکس و مکینتاش مراجعه نمایید.) پس از شروع کار با این ابزار، صفحه‌ای به نمایش درآمده و به دولوپر خوشامد می‌گوید سپس وی می‌تواند دست به اعمال یکسری تغییرات در بخش‌های مختلف زده، ورژن الکترون مورد نیاز خود را برای اجرا انتخاب کرده و شروع به کدنویسی کند و در نهایت هم Fiddle ساخته شده را خواهد توانست در قالب یک GitHub Gist و یا روی لپ‌تاپ خود ذخیره سازد (در صورتی که فیدل روی گیت‌هاب قرار گیرد، هر کسی می‌تواند آن را از طریق مرورگر مشاهده نماید.)

Electron را بدون نصب‌ هرگونه نرم‌افزار پیش‌نیازی تجربه کنید 
Fiddle تمامی چیزهایی که دولوپر برای استفاده از محیط الکترون به آن‌ها نیاز دارد را درون خود جای داده‌ است. همچنین نمونه‌هایی از API موجود در الکترون نیز درون Fiddle وجود دارند به طوری برای مثال اگر توسعه‌دهنده بخواهد با BrowserView آشنا شده یا از نحوهٔ عملکرد DesktopCapturer سر در بیاورد، فیدل امکانات لازم را در اختیار وی قرار می‌دهد.

استفاده از ادیتور اپن‌سورس Monaco 
لازم به ذکر است که Visual Studio Code نیز توسط ادیتور Monaco ساخته شده است. با استفاده از این ادیتور، دولوپرها می‌توانند تنها با چند کلیک از شمار زیادی API مخصوص پلتفرم الکترون که در Fiddle تعبیه شده‌اند، استفاده کند (برای آشنایی بیشتر با Mocaco، می‌توانید به مقالهٔ‌ Monaco Editor: ویرایشگری مبتی‌ بر وب که VS Code را قدرتمند‌تر می‌کند! مراجعه نمایید.)

گرفتن خروجی از نرم‌افزار
همچنین می‌توانید پروژه‌هایی که با استفاده از Fiddle کدنویسی می‌کنید را با دیگر دولوپرها به اشتراک گذارید مضاف بر اینکه با استفاده از Electron Forge، این امکان را خواهید داشت تا اپلیکیشن خود را برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و یا لینوکس به بازار عرضه کنید.

در پایان لازم به ذکر است که Electron Fiddle تحت لیسانس MIT و به صورت اپن‌سورس عرضه شده برای نسخه‌های مختلف آن برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon