معرفی لیستی از بهترین ترمینال‌های آنلاین لینوکس

معرفی لیستی از بهترین ترمینال‌های آنلاین لینوکس

در این پست با لیستی از ترمینال‌های آنلاین لینوکس آشنا خواهید شد به طوری که این وب‌سایت‌ها به شما این قابلیت را می‌دهند تا دستورات عادی لینوکس را از طریق مرورگر اجرا کنید (لازم به ذکر است که شاید در برخی از وب‌سایت‌ها لازم باشد تا ثبت‌‌نام کرده سپس شروع به استفاده نمایید تا اطلاعات شما برای مراجعات بعدی ذخیره شوند.)

JSLinux
JSLinux بیش از اینکه یک ترمینال باشد، بیشتر شبیه به یک شبیه‌ساز کامل لینوکس است و همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، کاملاً با جاوااسکریپت کُدنویسی شده است و می‌توانید از یک سیستم مبتنی بر کنسول و یا از یک سیستم آنلاین لینوکس مبتنی بر GUI (رابط گرافیکی کاربری) استفاده کنید. همچنین JSLinux این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا فایل‌های مورد نظر خود را روی ماشین مجازی آپلود کنند و این به دلیل وجود چیزی است تحت عنوان Buildroot که در هستهٔ این ابزار تعبیه شده که به شما کمک می‌کند تا یک سیستم کامل لینوکسی را در اختیار داشته باشید.

Copy.sh
Copy.sh یکی از بهترین ترمینال‌های آنلاین لینوکس می‌باشد که بسیار سریع است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا دستورات لینوکسی خود را تست و اجرا کنند (همچنین از سیستم‌عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.)

Webminal
Webminal یک ترمینال آنلاین پرکاربرد لینوکسی است که بین کاربران مبتدی بسیار پرطرفدار بوده و استفاده از این ترمینال برای تمرین مبتدی‌ها توصیه می‌شود (این وب‌سایت درس‌های متعددی را برای یادگیری دستورات به صورت هم‌زمان ارائه می‌کند.)

Tutorialspoint
شاید از وجود این وب‌سایت خبر داشته باشید که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین‌ها است به طوری که دوره‌های آموزشی باکیفیت و رایگان برای زبان‌های برنامه‌نویسی و موضوعات مرتبط را شامل می‌گردد.

Tutorialspoint Unix Terminal یک کنسول رایگان و آنلاین لینوکسی است تا هم‌زمان با فراگیری آموزش‌های این سایت، بتوانید دستورات را تمرین کنید. همچنین کاربران قابلیت آپلود فایل‌ها در این ترمینال آنلاین بسیار ساده ولی کاربردی را خواهند داشت.

JS/UIX
JS/UIX یکی دیگر از ترمینال‌های آنلاین لینوکس است که کاملاً با جاوااسکریپت نوشته شده است که شامل یک ماشین‌ مجازی آنلاین لینوکس، یک سیستم مجازی ذخیرهٔ فایل‌ها و دیگر امکانات است.

CB.VU
CB.VU سایتی است که اگر به دنبال حل مشکلات خود با نسخهٔ پایدار FreeBSD 7.1 هستید، می‌تواند راه‌حل مناسبی برای شما باشد به طوری که به سادگی می‌توانید دستورات لینوکس را وارد کرده و خروجی را دریافت کنید.

Linux Containers
Linux Containers این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارد که یک سرور دمو با شمارش معکوس ۳۰ دقیقه‌ای را راه‌اندازی کنند که نقش یک ترمینال آنلاین لینوکس را ایفا می‌کند و این در حالی است که این پروژه از طرف Canonical، شرکت پشتیبانی سیستم‌عامل اوبونتو، حمایت مالی می‌شود.

Codeanywhere
Codeanywhere یک سرویس ارائه‌دهندهٔ ادیتور قابل‌اجرا در پلتفرم های مختلف به صورت کلود است به طوری که برای سفارش یک ماشین مجازی لینوکس باید ابتدا ثبت‌نام کرده و سرویس رایگان خود را انتخاب کرده سپس روند ثبت‌نام را ادامه دهید و یک کانکشن جدید و متناسب با سیستم‌عامل خود را انتخاب کرده در آخر یک کنسول رایگان لینوکس در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon