آشنایی با راز موفقیت استیو‌ جابز و بیل‌ گیتس از زبان ایلون ماسک

آشنایی با راز موفقیت استیو‌ جابز و بیل‌ گیتس از زبان ایلون ماسک

Elon Musk، مدیر‌عامل کمپانی خودروسازی تسلا و چند شرکت مطرح فناورانهٔ دیگر، هیچ‌وقت به ویندوز 10 یا جدیدترین آیفون موجود در بازار اهمیتی نمی‌دهد، اما در عین حال به کسانی باور دارد که پشت این تکنولوژی‌ها و محصولات قرار دارند که توانسته‌اند دنیا را تغییر دهند. Bill Gates و Steve Jobs همیشه رقبای سخت و جدی یکدیگر در طول تاریخ تکنولوژی و کامپیوتر بوده‌اند؛ اما هر دوی آن‌ها به طور هم‌زمان کارآفرینانی به شدت خوش‌بین نیز بودند. در واقع، هر دوی آن‌ها به محصولی که تولید می‌کردند و همچنین به کارکنانی که در تولید آن محصول شریک بودند، باور داشتند. 

ایلون ماسک در مصاحبه با Autobild.tv دربارهٔ استیو‌ جابز و بیل‌ گیتس گفت که:

آن‌ها بسیار باهوش هستن و توانایی‌شون در جذب افراد بااستعداد و ایجاد انگیزه در اون‌ها، باعث موفقیت اپل و مایکروسافت شده. یک شرکت تنها گروهی از افراده که برای تولید یک محصول یا ارائهٔ یک سرویس در کنار هم جمع می‌شن.

ایلون ماسک معتقد است که وجود افراد باانگیزه، یک حقیقت ساده برای شکوفایی هر شرکتی است و گاهی اوقات مدیران کسب‌وکارهای مختلف این موضوع را فراموش می‌کنند. در این‌باره وی اعتقاد دارد که:

اگر شما قادر به استخدام افراد عالی برای پیوستن به شرکت خود هستین تا با هم بر روی یک هدف مشترک کار کنین، در نتیجه شما قادر به ساخت و تولید یک محصول فوق‌العاده خواهید بود.

ظاهراً این حقیقت منتشر شده توسط ایلون ماسک توسط خیلی از کار‌آفرینان جدی گرفته نشده است! آن‌ها با بی‌اعتنایی تلاش می‌کنند تا کارکنان شرکت خود را با استفاده از انگیزه‌ها و سرگرمی‌هایی مانند استخر، فیلم و حتی کنسول‌های بازی به کار بگیرند اما واقعیت امر آن است که شرکت‌ها به چیزی بیش از این مزایای مادی احتیاج دارند. در حقیقت، آن‌ها باید کاری کنند تا کارکنان اهداف شرکت را پیش ببرند و مانند خود آن‌ها برای تحقق این اهداف تلاش کنند. استیو‌ جابز در یک مصاحبه گفته بود:

اگر کارجویان در مصاحبه شور و شوق زیادی از خود نشون ندن، اون فرصت شغلی رو از دست می‌دن. همچنین یک مدیر خوب باید بدونه که کارمنداش باهاش کار می‌کنن نَه براش!

به نظر شما اشتیاق یک برنامه‌نویس تا چه حد بر موفقیت وی در کار و نیز موفقیت شرکتی که در آن مشغول به کار است، تأثیر می‌گذارد؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon