Brave: مرورگری اپن‌سورس، سریع و ایمن

Brave: مرورگری اپن‌سورس، سریع و ایمن

Brave مرورگری است که با بلاک کردن اتوماتیک تبلیغات، امکان وب‌گردی سریع‌تر و ایمن‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند اما در عین حال می‌توانید انتخاب کنید تبلیغاتی که به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارند برایتان به نمایش درآیند. علاوه بر این، طبق ادعای سایت سرمی این مرورگر سرعت لود صفحات با استفاده از Brave نسبت به رقبا بالاتر است.

هدف سازندگان این مرورگر من‌جمله Brendan Eich این بوده که هر چیزی را که مانع نمایش بهینهٔ وب‌سایت‌ها یا زیر پا گذاشتن حریم خصوصی کاربران می‌شود را بلاک کنند. به عبارتی، با این مرورگر دیگر خبری از تبلیغات آزاردهنده نیست و اطلاعات شخصی شما، از جمله کوکی‌ها، از امنیت کامل برخوردار خواهند بود (Brendan Eich خیلی نیاز به معرفی ندارد. وی کسی است که در تأسیس بنیاد موزیلا نقش داشته و از جمله مهم‌ترین کارهایی که در دنیای فناوری به خصوص برنامه‌نویسی انجام داده، می‌توان به خلق زبان برنامه‌نویسی جاوا‌اسکریپت اشاره کرد و نیاز به توضیح نیست که وی در توسعهٔ این مرورگر نیز نقش مستقیمی بازی کرده است.)

این مرورگر، دنبال‌کننده‌ها و تبلیغات ناخواسته را که سرعت وب‌گردی شما را کاهش می‌دهند، بلاک می‌کند؛ لذا وب‌گردی سریع‌تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در عین حال، این مرورگر اطلاعات‌تان را به صورت ایمن نگاه داشته و به طور مؤثری از شما در برابر تبلیغات مخرب (Malvertisement) حفاظت می‌کند و از همین روی تجربهٔ وب‌گردی بهتر و امن‌تری خواهید داشت.

در ریپازیتوری گیت‌هاب مرورگر بریو، می‌توانید به تیم توسعهٔ Brave بپیوندید و در بهبود آن مشارکت کنید و این در حالی است که تمامی بخش‌های این مرورگر، شامل فرانت‌اند و بک‌اند، به صورت اپن‌سورس عرضه شده‌اند.

روش نصب مرورگر Brave روی سیستم‌عامل اوبونتو
به منظور نصب این مرورگر روی گنو/لینوکس توزیع اوبونتو ، می‌توانید از طریق ابزار Ubuntu Software و یا کامند زیر می‌توانید این مرورگر را نصب نمایید:

$ sudo snap install brave

در صورتی که علاقمند به نصب این مرورگر روی سایر سیستم‌عامل‌ها هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحهٔ دانلود مرورگر Brave آن را نصب نموده و تجربیات خود از وب‌گردی با این مرورگر را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon