LTS 6 Node.js عرضه شد: پلتفرمی که سریع ترین رشد را بین اپن سورس ها دارد

LTS 6 Node.js عرضه شد: پلتفرمی که سریع ترین رشد را بین اپن سورس ها دارد

برای اطمینان از بهبود تجربه کاری 3.5 میلیون کاربر، بنیاد Node.js ورژن 6.0 را با پشتیبانی LTS یا بلند مدت عرضه کرده است. این توزیع 93 درصد استانداردهای ECMAScript 6 را پشتیبانی می کند و از 5.0 V8 گوگل به عنوان موتور جاوا اسکریپت استفاده می کند. برای آشنایی بیشتر با این نسخه از نود جی اس، با سکان آکادمی همراه باشید.

اگر خیلی غیر فنی بخواهیم بگوییم که نود جی اس چیست، باید گفت که منظور از نود جی اس جاوا اسکریپت سمت سرور است. به عبارت دیگر، شما با همان زبان جاوا اسکریپت که اقدام به کدنویسی رابط کاربری می کردید، خواهید توانست در سمت سرور هم کدنویسی کنید دقیقا مشابه زبان هایی مثل پی اچ پی و غیره. در واقع، نود جی است پلتفرمی بر بستر جاوا اسکریپت برای توسعه ی وب اپلیکیشن های سمت سرور است که نیاز به هندل کردن درخواست های همزمان بسیار بالایی دارند. حال توسعه دهندگان وب شاهد عرضه ی نسخه ی 6 نود جی اس هستند که همزمان باعث پیشرفت زیادی در زمینه کارایی و امنیت شده است.
Node.js v6 با عنوان LTS یا Long Term Support به معنی «پشتیبانی بلند مدت» عرضه شده و هدفش تامین راه حلی باکیفیت برای توسعه دهندگان بدون به خطر انداختن پایداری است؛ بنابراین، Node.js v6 تا ماه آوریل 2018 پشتیبانی رسمی خواهد داشت و بعد از آن تا آوریل 2019 فقط آپدیت های فنی دریافت خواهد کرد.

همچنین عرضه ی Node.js v6 به منزله ی پایان پشتیبانی بلند مدت 0.12 Node.js است. در نتیجه، درحال حاضر نسخه های دارای پشتیبانی رسمی عبارتند از 4 و 6. به خاطر داشته باشید که پشتیبانی بلندمدت 4 در آوریل 2017 به پایان می رسد بنابراین، وقت زیادی برای مهاجرت به نسخه ی ششم نود جی اس دارید.

اما هنوز هم Node.js 6.x برای تولید محصول توصیه می شود چرا که هم یک نسخه پایدار است و هم شامل ویژگی های جدید JS است که در حال آزمایش هستند. Node.js همچنین 93 درصد از استانداردهای ECMAScript 6 را پشتیبانی می کند که در ژوئن 2015 عرضه شده بود و در مقایسه با مقدار 56 درصدی Node.js 5.x به مراتب بیشتر است. تغییر عمده دیگر در Node.js 6.x شامل استفاده از 5.0 V8 گوگل برای موتور JS و بهبودهای دیگر است.

اگر علاقمند به فراگیری نود جی اس هستید، پیش از هر چیز باید با اصول و قواعد زبان جاوا اسکریپت آشنا باشید. آیا تاکنون تجربه ی کدنویسی با نود جی اس را داشته اید؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon