Webkay: ابزاری که نشان می‌دهد مرورگرها چه اطلاعاتی در مورد کاربرانشان دارند

Webkay: ابزاری که نشان می‌دهد مرورگرها چه اطلاعاتی در مورد کاربرانشان دارند

کاربرانی که کار با اینترنت به بخشی لاینفک از زندگی‌شان مبدل گردیده است همواره این دغدغه را دارند تا مبادا حریم خصوصی ایشان نقض گردد و در همین راستا هم استراتژی‌های مختلفی را پیش می‌گیرند مثل اینکه افزونه‌های خاصی روی مرورگر خود نصب می‌کنند تا هرگونه رصد شدن رفتارشان را مسدود کنند اما غافل از اینکه خودِ مرورگری در حال استفاده از آن هستند دیتای قابل‌توجهی از ایشان را فاش می‌سازد!

Webkay وب‌سایتی است که به ما نشان می‌دهد مرورگرها به چه اطلاعاتی از ما دسترسی دارند. پس از کلیک روی لینک فوق، خواهید دید که اطلاعات تقریباً جامعی از سیستم‌عامل، سخت‌افزار و غیره در اختیار مرورگر قرار گرفته و جالب است بدانید که این دست اطلاعات بدون کسب هیچ‌گونه اجازه‌ای از کاربر سیستم در دسترس مرورگر قرار می‌گیرند!

برخی کاربران بر این باورند که اگر از حالت Incognito مرورگر گوگل کروم استفاده کند پرایوسی ایشان نقض نخواهد شد اما به نظر می‌رسد که چنین باوری اشتباه باشد که در همین راستا توصیه می‌کنیم به مقالات زیر مراجعه نمایید:

Incognito آن‌قدر هم که فکر می‌کنیم حافظ حریم خصوصی ما نیست!
تاریخچهٔ اینترنتی‌ کاربران را به سادگی می‌توان رصد کرد

اگر علاقمند به مقولهٔ‌ امنیت در فضای سایبری هستید و تمایل دارید بدانید در فضای اینترنت چه اتفاقی برای داده‌های شما در پشت پرده می‌افتد، توصیه می‌کنیم به دورهٔ رایگان وب چگونه کار می‌کند؟ زیر مراجعه نمایید.

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. اگر جزو آن‌ دسته از کاربرانی هستید که فاش نشدن دیتای خصوصی‌تان بسیار حائز اهمیت است، در این راستا چه ترفند‌ها و راه‌کارهایی را دنبال می‌کنید و چرا؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon