Arduino بردهای مخصوص دولوپرهای اینترنت اشیاء به بازار عرضه می‌کند

Arduino بردهای مخصوص دولوپرهای اینترنت اشیاء به بازار عرضه می‌کند

کمپانی آردوینو چیپ‌هایی تحت عنوان Arduino MKR1000 و Genuino MKR1000 که مخصوص دولوپرهای اینترنت اشیاء است را به طراحی کرده است. مشخصات این بردها یکسان است، ولی سازنده نام Genuino را برای ارائه محصول خود برای کشورهایی به جز ایالات متحده انتخاب کرده است!

این برد 3 قسمت اصلی دارد که شامل یک ریزپردازنده ARM کم‌مصرف مدل SAM D21 Cortex-M0+ 32-bit، وای‌فای 802.11b/g/n کم‌مصرف مدل WINC1500 و قطعه‌ای به نام CryptoAuthentication ECC 508 (ابزاری برای تشخیص هویت و جلوگیری از حملات احتمالی) است. به گفتهٔ سایت رسمی آردوینو:

Arduino MKR1000 با هدف ایجاد راه‌حلی کاربردی و به منظور پایین آوردن هزینه‌ها طراحی شده و برای سازندگانی که قصد افزودن اتصال وای‌فای به پروژه‌هایشان را دارند، بدون نیاز به تجربهٔ قبلی در شبکه، کاربرد دارد.

آردوینو یک سیستم اپن‌سورس است که بر اساس سخت‌افزار و نرم‌افزاری قابل‌فهم طراحی شده است. بردهای آردوینو ورودی‌های فیزیکی، مکانیکی و الکترونیکی را تفسیر می‌کنند (ورودی‌هایی مانند سنسوری که فلاش نور را می‌بیند، دکمه‌ای که فشرده می‌شود، یا توئیت‌هایی از شبکهٔ اجتماعی توئیتر) و آنها را به وسیلهٔ فرستادن دستورالعمل‌هایی به ریزپردازندهٔ برد، به یک خروجی تبدیل می‌کنند (مانند فعال کردن یک موتور، روشن کردن یک نمایشگر LED، و یا انتشار داده‌ها در یک صفحهٔ وب).

علاوه بر این، برنامه‌نویس‌ها نیز می‌توانند از زبان برنامه‌نویسی اختصاصی آردوینو و IDE آردوینو استفاده کنند اما شرکت آردوینو این بردها را به طور خاص برای اینترنت اشیاء توسعه داده است، بدین معنی که به برقی کم و وای‌فای برای اتصال به دیگر ابزارها نیاز دارد.

مصرف کم یکی از ویژگی‌های مهم ابزارهای مرتبط با اینترت اشیاء است چرا که این اطمینان را به کاربر می‌دهد که به انرژی زیادی برای ارسال پیوسته اطلاعات به یک مرکز خاص نیاز نخواهد داشت (برای آشنایی بیشتر با مفهوم اینترنت اشیاء، به مقالهٔ اینترنت اشیاء (Internet of Things) چیست؟ مراجعه نمایید).

این برد با Arduino Zero و بردهای Wi-Fi Shield نیز سازگار است لذا باعث سازگاری بیشتر برای توسعه‌دهندگانی می‌شود که قبلاً کار ساخت سیستم اینترنت اشیاء را به وسیلهٔ ابزار قبلی آردوینو شروع کرده‌اند.

کمپانی آردوینو ادعا می‌کند که بردهایش این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا بدون دانش فنی زیاد در شبکه، یک سیستم اینترنت اشیاء راه بیندازند چرا که هدف سازنده، راحت‌تر کردن فرایند کدنویسی و توسعهٔ سخت‌افزاری بوده است (نرخ رشد بازار اینترنت اشیاء بسیار سریع است که باعث می‌شود به فضایی عالی برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند به ساخت سخت‌افزار یا یادگیری چگونگی ساخت یک سیستم اینترنت اشیاء بپردازند، تبدیل شود).

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon