جذب کارمند شرکت Uber از طریق یک بازی برنامه نویسی

جذب کارمند شرکت Uber از طریق یک بازی برنامه نویسی

یکی از مشکلات بزرگی که در دنیای فناوری با آن رو به رو هستیم، پیدا کردن استعدادها و مهم تر از آن، نگه داشتن ایشان است. از این رو شرکت Uber -سرویس تاکسی آنلاین- برای استخدام کارمندان جدید دست به کار جالبی زده است. آن ها برای پیدا کردن استعدادها از یک نوع بازی به نام Code on the Road استفاده  می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این بازی،  با سکان آکادمی همراه باشید.

امروزه، Uber یکی از با ارزش ترین شرکت های نوپای -استارتاپ- جهان است و این موفقیت را مدیون فرهنگ کاری شرکت و استفاده از افراد با استعداد است. در این راه، آن ها توانسته اند بهترین کارمندان را از سایر شرکت های تکنولوژی به سمت خودشان جذب کنند.

شرکت Uber برای استخدام نیروهای با استعداد و ماهر راهبرد جدیدی را به کار گرفته است؛ به این صورت که وقتی شخصی در حال استفاده از اتومبیل های این شرکت است، از طریق شبکه ی وایرلس، به موبایل او پاپ آپ های بازی فرستاده می شود. اگر مشتری سوار بر ماشین چالش را بپذیرد، در حین بازی سه سوال درباره ی مشکلات برنامه نویسی از او پرسیده می شود و برای جواب دادن به هر کدام از آن ها فقط 60 ثانیه زمان خواهد داشت اگر شخص بتواند این سوالات را به طور صحیح پاسخ دهد، سیستم از او می خواهد که با کلیک بر روی دکمه ای با شرکت تماس بگیرد.

با این روش خاص شرکت Uber می تواند توسعه دهنده هایی را پیدا کند که تا به حال به کار در شرکت Uber فکر هم نکردند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شرکت Uber چگونه افرادی که پیش زمینه ی تکنولوژی دارند را پیدا می کند. شرکت Uber برای پاسخ به این سوال گفته که «این طور نیست که ما از اطلاعات شخصی مسافران با خبر باشیم ما فقط مناطقی را که در آنجا شغل های مربوط به فناوری وجود دارد را هدف قرار می دهیم.» سخنگوی شرکت Uber گفته است:

ما با استفاده از این بازی هدفمند این فرصت را ایجاد می کنیم که همه ی کاربران از افراد معمولی گرفته تا برنامه نویسان حرفه ای بتوانند استعداد ها و مهارت هایشان را به ما نشان دهند آن هم با روشی جالب و متفاوت.

نظر شما در مورد این روش استخدام چیست؟ لطفاً نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon