رد پیشنهاد کار در اپل از طرف لینوس توروالدز

رد پیشنهاد کار در اپل از طرف لینوس توروالدز

Steve Jobs یکی از موفق‌ترین و هوشمندترین مدیرعامل‌هایی است که در دنیای تکنولوژی حضور داشته و همهٔ اهالی دنیای تکنولوژی می‌دانند که وی همواره سعی داشت تا بهترین‌ها را در کنار خود جمع نماید به طوری که نزدیک به سال 2000 وی دعوت‌نامه‌ای را برای Linus Torvalds فرستاد و به وی پیشنهاد کار در اپل را داد اما بنا به دلایلی، خالق لینوکس با قاطعیت تمام به این پیشنهاد جواب نه داد!

در یکی از مصاحبه‌های قدیمی لینوس توروالدز با سایت Wired وی گفت که در حوالی سال 2000 استیو جابز به او پیشنهاد کار در اپل را داد و سعی داشت تا او را به کار بر روی کِرنل یونیکسی اپل متقاعد کند و به گفتهٔ وی مهمترین قسمت حرف استیو جابز عبارت بود از:

تصور کن که یونیکس برای بزرگ‌ترین جامعهٔ کاربران اجرا شود.

مسلماً جواب خالق کِرنِل لینوکس منفی بود و او در آن زمان از کِرنِل سیستم‌عامل مک به نام Mach نفرت داشت مضاف بر اینکه مدیرعامل اپل از او درخواست کرده بود تا توسعهٔ لینوکس را رها کرده و بر روی کارهای غیر لینوکسی تمرکز کند که مطمئناً لینوس توروالدز تن به این کار نمی‌داد. در آن سال‌ها، اپل هنوز اولین نسخه از OS X 10.0 را هم روانهٔ بازار نکرده بود و تمرکزش بر روی نسخه‌های ابتدایی سیستم‌عامل Mac OS X بود که بعدها به اولین بلوک‌های سازندهٔ محصولات اپل (iDevice) تبدیل شد.

به نظر شما اگر لینوس توروالدز پیشنهاد استیو جابز را قبول می‌کرد و توسعهٔ لینوکس را متوقف می‌کرد، چه تغییراتی در دنیای تکنولوژی ما به وجود می‌آمد و آیا هنوز هم لینوکس می‌توانست به عنوان قدرتمندترین سیستم‌عامل برای سرورها و بخش عظیمی از اینترنت ادعایی داشته باشد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon