Polaris: فریمورک جاوااسکریپتی که پرفورمنس سایت را ٪۳۴ بهبود می‌بخشد

Polaris: فریمورک جاوااسکریپتی که پرفورمنس سایت را ٪۳۴ بهبود می‌بخشد

برای اینکه وب‌سایت‌های مختلف با سرعت بیشتری بارگذاری شوند، محققانی از آزمایشگاه CSAIL دانشگاه MIT فریمورکی به نام Polaris توسعه داده‌اند که این فریمورک مبتنی بر جاوااسکریپت باعث می‌شود وب‌سایت‌ها ٪34 سریع‌تر لود شوند. 

Polaris از لیست جزء به جزء دستورالعمل‌هایی برای یافتن وابستگی‌ها استفاده می‌کند که در یک صفحهٔ وب وجود دارند و تعداد رفت و برگشت‌ها برای دانلود مؤلفه‌های سایت را به حداقل می‌رساند. به عبارتی، فریمورک جاوااسکریپتی پولاریس تخمین می‌زند چگونه زمان لود صفحه را کاهش دهد و این کار بواسطهٔ یافتن اشتراک بین آبجکت‌هایی انجام می‌شود که به هنگام گرفتن منابع اختصاصی یک صفحهٔ وب شناسایی می‌شوند. به بیان ساده‌تر، وقتی صفحات پیچیده‌تر می‌شوند، اغلب به جستجوی رفت و برگشتی بیشتری نیاز است که این خود باعث تأخیر در لود شدن صفحه می‌شود در حالی که این روش باعث می‌شود تعداد رفت و برگشت‌ها کاهش پیدا کند که نتیجهٔ آن بهبود پرفورمنس است.

مرورگر چگونه صفحات را بارگذاری می کند؟ 
وقتی آدرسی را در قسمت Address Bar مرورگر تایپ کرده و اینتر می‌زنید، مرورگر به جمع‌آوری مقدار زیادی آبجکت اَعَم از فایل‌های اچ‌تی‌ام‌ال، تصاویر، اسکریپت‌ها و بسیاری چیزهای دیگر می‌پردازد و سپس همهٔ آن‌ها را دانلود، ارزیابی و رِندر می‌کند. مرورگر تا زمانی که اولین آبجکت را به دست نیاورده، نمی‌داند آجبکت‌های وابسته به آن و یا اتفاقی که قرار است در ادامه رخ دهد چیست. اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم، تصور کنید در حال بازدید از یک شهر جدید هستید و هیچ نقشه‌ای ندارید که این حالت باعث می‌شود احتمالاً مسیرهای غیرضروری زیادی را بپیمایید اما اگر نقشه‌ای در دست داشته باشید، می‌دانید از ابتدا به کجا بروید و این زمان گشت‌وگذار شما را کاهش خواهد داد.

Polaris صفحات وب را ٪34 سریع‌تر لود می‌کند 
پولاریس از لیست جزء به جزء دستورالعمل‌هایی برای یافتن وابستگی‌ها استفاده می‌کند (همان نقشهٔ شهر در مثال فوق) و در نتیجه صفحهٔ وب می‌تواند سریع‌تر لود شود و جالب است بدانیم که پولاریس در سایت‌های پیچیده با هزاران اسکریپت سنگین جاوااسکریپتی، مؤثرتر است. 

مقالهٔ تحقیقی مرتبط با این فریمورک توسط پروفسور Hari Balakrishnan و دانشجوی فارغ التحصیل‌اش Ameesh Goyal و همچنین یکی از استادان دانشگاه هاروارد به نام James Mickens نوشته شده است به طوری که ایشان پولاریس را بر روی 200 نوع مختلف سایت از جمله ویکیپدیا آزمایش کرده‌ و به نتایج فوق‌الذکر رسیده‌اند اما بهترین قسمت این پژوهش اینکه پولاریس به زبان جاوااسکریپت که به عنوان زبان تخصصی وب شناخته می‌شود نوشته شده است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon