ML Kit: یک SDK اختصاصی ماشین لرنینگ گوگل برای دولوپرهای موبایل

ML Kit: یک SDK اختصاصی ماشین لرنینگ گوگل برای دولوپرهای موبایل

ML Kit سرویسی مرتبط با ماشین لرنینگ است که گوگل در کنفرانس I/O خود در سال ۲۰۱۸ از آن پرده برداشت. در واقع، ML Kit یک کیت توسعهٔ نرم‌افزاری (SDK) است که مختص دولوپرهای اندروید و آی‌اواس می‌باشد. این اس‌دی‌کی به دولوپرها اجازه می‌دهد تا یکسری مدل‌های یادگیری ماشینی که از پیش ساخته شده و توسط گوگل ارائه شده‌اند را در اپ‌هایی که توسعه می‌دهند ادغام کنند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این مدل‌ها آن است که بسته به موجود بودن شبکهٔ اینترنتی و همچنین ترجیح دولوپر، هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در دسترس هستند. گفتنی است که این مدل‌ها از قابلیت زیر پشتیبانی خواهند کرد:
- تشخیص متن
- تشخیص چهره
- اِسکن بارکد
- برچسب‌گذاری تصویر 
- تشخیص لَندمارک

برای دولوپرهایی که می‌خواهند پا را فراتر از مدل‌های از پیش آموزش دیده شدهٔ گوگل بگذارند، باید گفت که ML Kit از مدل‌های TensorFlow Lite هم پشتیبانی می‌کند (برای آشنایی بیشتر با این فریمورک اپن‌سورس، به مقالهٔ TensorFlow Lite: ابزار اختصاصی یادگیری ماشینی گوگل برای موبایل و تبلت مراجعه نمایید.)

این SDK که تحت برند Firebase گوگل می‌باشد، به طور قطع قصد دارد تا استفاده از ماشین لرنینگ را برای دولوپرهای موبایل آسان‌تر کند (برای آشنایی بیشتر با مفهوم ماشین لرنینگ، به مقالهٔ یادگیری ماشینی چیست؟ مراجعه نمایید.) با اینکه گوگل کلود در حال حاضر یکسری API یادگیری ماشینی از پیش آموزش دیده ‌شدهٔ مشابه با امکان کاستومایز ارائه می‌کند، اما این ای‌پی‌آی‌ها عملکردی آفلاین نداشته و آ‌ن‌قدرها وابسته به فایبربیس و فایربیس کنسول نیستند که در حال تبدیل شدن به مرکزی برای همهٔ چیزهای مرتبط با توسعهٔ موبایل از سوی کمپانی گوگل می‌باشد؛ اما این در حالی است که ML Kit درصدد جبران کردن این خلاء است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon