ارتش ایالات متحده اعلام کرد که جنگ سایبری اش را بر ضد گروه تروریستی داعش در عراق آغاز کرده است

ارتش ایالات متحده اعلام کرد که جنگ سایبری اش را بر ضد گروه تروریستی داعش در عراق آغاز کرده است

این اولین بار است که ایالات متحده به صورت آشکار بیان می کند که حمله ی سایبری انجام داده است. هدف از این حمله ی سایبری پس گرفتن شهر موصل-یکی از شهرهای شمالی کشور عراق- از دست تروریست های داعش است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این حمله ی سایبری با سکان آکادمی همراه باشید.

زمانی که نیرو های آمریکایی در عراق بودند، یک سری از زیر ساخت های الکترونیکی کشور عراق را بازسازی کردند. حالا آمریکایی ها می توانند از آن زیر ساخت های الکترونیکی، برای حمله ی سایبری به داعشی ها استفاده کنند.

بر اساس خبری که از طرف رهبران وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است، ایالات متحده با نیروهای عراقی و کرد دست به دست هم داده اند تا شهر موصل را از تروریست های داعش پس بگیرند. به گفته ی اشتون -وزیر دفاع آمریکا- حمله ی سایبری علیه زیر ساخت های ارتباطی شهر موصل انجام شده است. این اولین باری است که آمریکا حمله ی سایبری خودش را به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی اعلام می کند. برخی از قسمت هایی که آمریکا قصد دارد با حملات سایبری کنترل شان را در دست گیرد عبارتند از:

- پارازیت های ماهواره ای
- رمز گشایی گفت و گو ها
- هک کردن اکانت های آنلاین داعشی ها
- و خرابکاری در دیگر قسمت های الکترونیکی

برخی از این عملیات ها پیشاپیش در گذشته انجام شده اند. مثلاً در سال 1991 در جنگ خلیج فارس، ایالات متحده از پارازیت های ماهواره ای بر ضد عراق استفاده کرد. علاوه بر این، حملات سایبری دیگری هم در گذشته به ایالات متحده منسوب شده است مانند حمله ی استاکس نت به برنامه ی هسته ای ایران و جمع آوری اطلاعات برای هدف قرار دادن افراد. کارتر در مورد قصدشان از حمله گفت:

"ما می خواهیم با قطع کردن و به هم زدن کنترل و فرماندهی گروه داعش کاری کنیم که آن ها اعتمادشان به شبکه هایشان را از دست بدهند و دیگر قادر به گسترش شبکه نباشند و دیگر توانایی کنترل و فرماندهی نیروها، کنترل جمعیت و اقتصادشان را نداشته باشند."

مسلم است که ارتش ایالات متحده ی آمریکا در این جنگ برتری دارد زیرا بسیاری از زیر ساخت های مخابراتی عراق، در طول جنگ عراق و آمریکا توسط ارتش آمریکا بازسازی شده است و این در حالی است که آمریکا و آژانس امنیت ملی زمانی که با شورشیان مبارزه می کردند از این زیر ساخت ها برای اهداف جمع آوری اطلاعات استفاده می کردند.

فکر می کنید هدف اصلی دولت آمریکا از این کار چیست؟ آیا واقعا می خواهد با گروه تروریستی داعش مبارزه کند یا این که قصد دارد از آب گل آلود ماهی بگیرد؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان اکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon