تصمیم جدی دولت روسیه برای جایگزین کردن سیستم عامل رایانه های تحت ویندوز با لینوکس

تصمیم جدی دولت روسیه برای جایگزین کردن سیستم عامل رایانه های تحت ویندوز با لینوکس

دولت روسیه در حال برنامه ریزی جایگزین کردن رایانه های ویندوز با لینوکس است. علت این امر تصمیم گیری شرکت های آمریکایی مانند گوگل و مایکروسافت است که نیاز به پرداخت مالیات بیشتری دارند. به همین دلیل به نظر میرسد که دولت روسیه در حال برنامه ریزی برای سوئیچ کردن به سمت کامپیوترهای تحت OS گنو/لینوکس در همه دفاتر دولتی خودش است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خبر، با سکان آکادمی همراه باشید.

این موضوع در یکی از مصاحبه های اخیر ژرمان کلیمانکو از سران دولتی روسیه مطرح شد. آقای کلیمانکو افزایش مالیات شرکت های امریکایی مانند مایکروسافت و گوگل را علت تمایل دولت روسیه به چنین تصمیم گیری اعلام کرد.

شایان ذکر است دولت روسیه قصد دارد 22000 سیستم کامپیوتری دولتی را با این سیستم عامل اپن سورس جایگزین کند. هم اکنون مسایل مربوط به رعایت حریم خصوصی و امنیت یکی از چالش های اصلی سیستم های کامپیوتری است و استفاده از سیستم عامل هایی با دسترسی بازتر، جزو مسایل جدی دولتی می باشد.

با این حال پیش از این از ولادیمیر پوتین -نخست وزیر روسیه- در مورد تمایل به جایگزینی سیستم عامل مبتنی بر لینوکس در سال 2015 شنیده بودیم اما فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم دولت روسیه در حال برنامه ریزی برای انتخاب کدام سیستم عامل خواهد بود.

با توجه به این که کشورهای ایران و روسیه روابط تنگاتنگی دارند و منافع این دو کشور با هم گره خورده است -مثلا شبکه ی اجتماعی تلگرام که توسط یک توسعه دهنده ی روس تبار راه اندازی شده به عنوان تنها شبکه ی اجتماعی خارجی آزاد محسوب می شود- آیا دولتمردانی ایرانی هم به فکر جایگزین کردن ویندوز با سیستم عامل گنو/لینوکس خواهد افتاد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon