آشنایی با مزیت‌های توسعهٔ اپ‌ و گیم اندرویدی با زبان ++C

آشنایی با مزیت‌های توسعهٔ اپ‌ و گیم اندرویدی با زبان ++C

با وجود اینکه گوگل از زبان‌های Java و Kotlin برای توسعهٔ اپ‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کنند، اما همواره دولوپرها این امکان را داشته و خواهند داشت تا با استفاده از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی نیز به توسعهٔ اپ بپردازند که از آن جمله می‌توان به #C و JavaScript اشاره کرد اما یکی دیگر از این زبان‌ها ++C است که کاربردهای خاص خود را دارا است. در عین حال، این پرسش مطرح می‌شود که مزیت‌های استفاده از ++C برای توسعهٔ اپ‌های اندرویدی چیست؟

قبل از اینکه در سال ۲۰۱۷ زبان کاتلین توسط گوگل ساپورت شود، زبان جاوا در حوزهٔ توسعهٔ اپ‌های اندرویدی یکه‌تازی می‌کرد اما در زمینه‌هایی مانند بازی‌سازی، شبیه‌سازی فیزیکی و پردازش سیگنال زبانی همچون سی‌پلاس‌پلاس می‌تواند سریع‌تر و کارآمدتر باشد (البته تمام این کارها را با استفاده از فریمورک Java Native Interface یا به اختصار JNI می‌توانید انجام دهید.)

همچنین تعداد زیادی از سورس‌کد بازی‌ها من‌جمله موتورهای بازی اپن‌سورس وجود دارند که برای شروع می‌توانید فهرست موجود بازی‌های اپن‌سورس در ویکیپدیا را بررسی کنید. البته همهٔ بازی‌ها با ++C نوشته نشده‌اند اما ابزارهای موجود، فرصت ادغام و ترکیب کدها را برای دولوپرها فراهم می‌کنند.

به طور کلی می‌توان گفت که جاوا زبان خوبی است اما در عین حال برای توسعهٔ اپلیکیشن‌های اندرویدی زبانی همچون سی‌پلاس‌پلاس برتری‌هایی نسبت به جاوا دارا است که یکی از آن‌ها مدیریت بهتر حافظه است. سی‌پلاس‌پلاس به نوعی فرزند زبان سی محسوب می‌شود و نیاز به توضیح هم نیست که سی زبانی است که در زمینهٔ پرفرمونس شهرهٔ خاص و عام است که برای آشنایی بیشتر با مزیت‌های این زبان، می‌توانید به مقالهٔ آیا می‌دانید اگر زبان برنامه‌نویسی C نبود، چه بلایی سر دنیای نرم‌‌افزار می‌آمد! مراجعه نمایید. 

اگر دولوپر اندروید هستید، آیا تا به حال با استفاده از NDK و زبان‌های ++C یا C اقدام به توسعهٔ اپ‌های اندرویدی کرده‌اید؟ اگر این زمینه تجربه‌ای دارید، نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon