حقایقی در مورد فیسبوک

حقایقی در مورد فیسبوک

آنچه در این پست قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم یکسری حقایقی در مورد شبکهٔ اجتماعی فیسبوک است که احتمال دارد نسبت به آن‌ها بی‌اطلاع بوده باشید.

هر روز 1 نفر از هر 8 نفر در سراسر دنیا وارد اکانت شخصی خود در فیسبوک می‌شود و همین باعث شده تا به طور متوسط فیسبوک در هر ثانیه درآمدی معادل با 9671 دلار دارا است.

در یک سوم تمام پرونده‌های طلاق ایالات متحده در سال 2011، کلمهٔ فیسبوک آمده است! این واقعیت نگران‌کننده جای تأمل زیادی دارد چرا که شبکه‌های اجتماعی تا این حد در زندگی خصوصی کاربران‌شان تأثیرگذارند.

از آنجا که مارک زاکربرگ کوررنگی دارد و نمی‌تواند رنگ‌های قرمز و سبز را تشخیص دهد، رنگ آبی را به عنوان رنگ سازمانی فیسبوک انتخاب کرده است (لازم است بدانید که می‌توانید در فیسبوک هر کسی را به جز وی پُک یا بلاک کنید.) 

Chris Putnam در سال 2006 فیسبوک را هک کرد و هزاران پروفایل شبیه به پروفایل شرکت مای‌اسپیس در آن ایجاد کرد. مارک زاکربرگ هم به این نصیحت که «دوستانت را نزدیک خود نگه دار و دشمنانت را نزدیک‌تر!» عمل کرد و تنها کاری که انجام داد این بود که او را به استخدام خود درآورد.

با وجود آنکه همه با واژگان Face ،Book ،Poke ،Wall و Like از قبل آشنا بوده‌اند، این کلمات توسط کمپانی فیسبوک ثبت تجاری شده‌اند.

مطالعات نشان می‌دهند که در اکثر موارد با نگاه کردن به عکس پروفایل فیسبوک یک نفر می‌توانیم احساس نسبتاً دقیقی در مورد شخصیت او داشته باشیم. به طور مثال، اگر بهرهٔ هوشی کمی داشته باشید، بهتر است عکس پروفایل خود را حذف کنید چرا که اکثر کاربران این موضوع را خواهند فهمید.

39401 نفر از کاربران فیسبوک در 31 ماه می 2010 با حذف کامل حساب‌های کاربری خود از این شبکهٔ اجتماعی، «روز ترک فیسبوک» را جشن گرفتند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مسئلهٔ حریم خصوصی از اولویت‌های آن‌ها است، نباید به سراغ فیسبوک بروید چرا که هیچ یک از بندهای توافقنامهٔ مربوط به حریم خصوصی این شبکهٔ اجتماعی حفاظت کامل از حریم شما را تضمین نمی‌کند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon