حقایقی در مورد استیو جابز

حقایقی در مورد استیو جابز

Steve Jobs توانست آنچنان برند شخصی قدرتمندی از خود بسازد که حتی پس از فوت وی در سال 2011 نیز در اخبار در مورد شخصیت وی داستان‌های مختلفی نقل می‌کنند که در همین راستا قصد داریم در این پست یکسری حقایق جالب در مورد وی و شرکتی که تأسیس کرد (اپل) را به اشتراک بگذاریم.

وقتی استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل بود، سالانه فقط 1 دلار برای حقوقش از حساب اپل برداشت می‌کرد اما با این حال توانست با کمک سودی که از سهام این کمپانی به دست می‌آورد، یکی از ثروتمندترین افراد دنیا شود.

استیو جابز قبل از اینکه شرکت اپل را تأسیس کند، در شرکت آتاری کار می‌کرد (آتاری فعالیت زیادی در ارتباط با صنعت بازی‌های کامپیوتری انجام می‌داد که از جمله کارهای این شرکت می‌توان به بازی‌های آرکِید و طراحی کنسول‌ بازی‌های کامپیوتری اشاره کرد.)

استیو جابز به درمان‌های سنتی اعتقاد داشت که در نهایت این اعتقادش منجر به از دست دادن زندگیش شد! وقتی که به مرگش نزدیک شده بود، از اینکه روش سنتی را برای درمان سرطانش انتخاب کرده بود پشیمان بود.

تقریباً درون همه‌ٔ کامپیوترهای اولیهٔ مکینتاش که توسط شرکت اپل تولید می‌شد امضای استیو جابز حک شده بود و اگرچه خریداران نمی‌توانستند بدون ابزار مخصوصی آن را ببینند، ولی داشتن همچنین چیزی افتخار بزرگی برای یک دارندهٔ مکینتاش محسوب می‌شد.

استیو جابز تحصیلات دانشگاهی نداشت و برای رسیدن به موفقیت راه دیگری را انتخاب کرده بود (البته مدتی کوتاه در دانشگاه Reeds تحصیل کرده بود که در نهایت دانشگاه را ترک کرد و سال‌ها بعد نام این دانشگاه را روی یکی از فرزندان پسرش گذاشت.)

استیو جابز در جایی گفته بود که نوعی مواد توهم‌زا به نام LSD مصرف می‌کند و گویی مطمئن بود که LSD باعث شده بود که در بیزینس موفق شود.

به نظرتان عجیب نیست آن چیزی که باعث مرگ استیو جابز شد با PC آغاز می‌شود؟ استیو جابز بر اثر سرطان لوزالمعده فوت کرد که اصطلاح لاتین این نوع بیماری Pancreatic Cancer است.

استیو جابز در طول عمرش حتی یک خط هم کدنویسی نکرده بود و هیچ‌وقت یک برنامه‌نویس نبوده اما تیم توسعهٔ نرم‌افزار شرکت اپل وی را متقاعد کرده بودند که برنامه‌نویسی باید Object Oriented باشد تا بشود یک محصول انقلابی تولید کرد.

محصولاتی که توسط شرکت اپل ساخته می‌شوند دکمهٔ مستقیمی برای خاموش کردن ندارند زیرا استیو جابز از مرگ می‌ترسید و اعتقاد داشت چیزی که خاموش شود، دیگر کارش تمام است.

پزشکان تشخیص داده بودند که استیو جابز مشکل خوانش‌پریشی دارد و به همین دلیل امتحان دادن برایش خیلی سخت بود.

حدوداً 7.7٪ از سهام دیزنی به استیو جابز تعلق داشت (البته پس از آنکه دیزنی شرکت پیکسار را خرید.)

آخرین کلمات استیو جابز قبل از مرگ عبارت بودند از «OH WOW. OH WOW. OH WOW».

شرکت George Lucas به جابز فروخته شد و بعد به Pixar تغییر نام داده شد و این قرارداد در سال 1979 بسته شد و جابز برای خرید آن، ۵ میلیون دلار هزینه کرد.

آخرین حضور استیو جابز در ارتباط با شرکت اپل طی معرفی iOS 5 و iCloud بود و وی در ششم ژوئن سال 2011 آخرین سخنرانی خودش در مورد اپل را انجام داد.

استیو جابز از لحاظ بیولوژیکی یک رگهٔ مسلمان سوری داشت. او در کودکی به فرزندخواندگی گرفته شده و نام پدر واقعی‌اش Abdulfattah Jandali و نام مادر واقعیش Joanne Schieble است که یک زن آمریکایی بود. بعد از تولد استیو جابز، پدر Joanne Schieble اجازه نداد که آن‌ها ازدواج کنند و در نهایت او در خانوادهٔ دیگری (Paul Jobs و Clara Hagopian) بزرگ شد.

استیو جابز فقط سبزیجات و غذاهای دریایی مصرف می‌کرد و گوشت‌های دیگر را نمی‌خورد.

مذهب استیو جابز ذِن بودایی بود که فرقه‌ای از بودائیان هستند که طرفدار تفکر، عبادت و ریاضت بودند. او در جوانی و گاهی‌ اوقات در میان‌سالی برای انجام مِدیتیشن و یادگیری راه‌های ساده زیستن به هند سفر می‌کرد.

وی فکر می‌کرد که عقیم است به خاطر همین دختر اولش را نپذیرفت و برای مدتی با مادرش زندگی می‌کرد و خرجش را دولت می‌داد (البته این دختر هم حاصل یک ازدواج رسمی نبود.)

استیو جابز در ابتدا نمی‌خواست محصولاتی که تولید می‌کند سفید باشند ولی هنگامی که Jony Ive، طراح شرکت اپل، رنگ سفید مایل به خاکستری را به وی نشان داد، نتوانست مخالفت کند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon