چکیده‌ای از سخنرانی لینوس توروالدز در TED

چکیده‌ای از سخنرانی لینوس توروالدز در TED

کِرنِل لینوکس بزرگ‌ترین پروژهٔ ا‌پن‌سورس دنیا است و این حقیقت باعث می‌شود که ناخودآگاه به این فکر کنیم دولوپر اصلی این پروژه فردی است که دوست دارد با دیگر برنامه‌نویسان تعامل داشته و به همکاری بپردازد اما حقیقت چیز دیگری است چرا لینوس توروالدز، دولوپر اصلی کِرنِل لینوکس، در کنفرانسی در TED در شهر ونکوور بیان کرد که در ابتدا قصد نداشته است که لینوکس اپن‌سورس باشد و برنامه‌اش این بوده تا لینوکس پروژه‌ای انفرادی باشد اما در گذر زمان این واقعیت را پذیرفته است که همکاری افراد مختلف در پروژه‌هایی از این دست، اهمیت بسیار زیادی دارا است.

او در این کنفرانس به این واقعیت اشاره کرد که اصلاً آدمی اجتماعی نیست و هرگز دوست ندارد که رابطهٔ زیادی با دیگر آدم‌ها داشته باشد و در عوض کامپیوترها را بیشتر دوست دارد (لینوس توروالدز فرد رُک‌گویی است و گفتن چنینی مسائلی در مصاحبه‌اش اصلاً چیز عجیب و دور از انتظاری نبود.) او در ادامهٔ مصاحبه‌اش گفت که دوست دارد در اتاق کارش در منزل آن هم در سکوتی مطلق و با به تن داشتن لباسی راحت مثل حولهٔ حمام کار کند!

وقتی که در مورد برنامه‌های آینده‌اش از او سؤال کردند، جوابش این بود که هیچ برنامه‌ای ندارد و گفت که هیچ‌گونه دستور کاری‌ مشخصی ندارد و هنوز هم از کار در زمینهٔ توسعهٔ لینوکس لذت می‌برد. همچنین اضافه کرد که:

من آدمی رؤیایی نیستم بلکه یک مهندسم. بعضی از مردم سرشون رو بالا می‌گیرن و به ستاره‌ها نگاه می‌کنن ولی من ترجیح می‌دم که به زمین نگاه کنم و چاله‌ای که در سر راهم قرار داره رو پُر کنم قبل از اینکه درونش سقوط کنم. 

برای مشاهدهٔ سخنرانی کامل، به لینک The Mind Behind Linux در سایت TED مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon