Deco: پلتفرم رایگان و اپن‌سورس توسعهٔ اپ موبایل با ریئکت نیتیو

Deco: پلتفرم رایگان و اپن‌سورس توسعهٔ اپ موبایل با ریئکت نیتیو

امروزه اپلیکیشن‌های موبایل بیش از پیش وارد زندگی روزمرهٔ کاربران شده‌اند و این مهم به یمن تلاش‌ها و کوشش‌های توسعه‌دهندگان در جهت پیاده‌سازی ایده‌های بدیع برای این اکوسیستم شکل گرفته است و نیاز به توضیح نیست که در اختیار داشتن ابزار مناسب، کار توسعهٔ اپلیکیشن را برای دولوپرهای موبایل ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند که در همین راستا در این پست قصد داریم به معرفی ابزاری اپن‌سورس بپردازیم که امکان طراحی اپ‌های نیتیو را به دولوپرها می‌دهد.

Deco یک محیط توسعهٔ اپلیکیشن برای React Native است که به صورت رایگان و اپن‌سورس در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است که برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار عبارتند از:

تغییرات ایجاد شده را حس کنید 
می‌توانید کدها را ویرایش کرده یا آن‌ها را از طریق کنترلرهایی مثل اِسلایدرها و پالت‌های انتخاب رنگ کاستومایز کنید (تغییراتی که ایجاد می‌کنید در اپلیکیشن در حال اجرای شما قابل مشاهده هستند.)

تسریع کدنویسی با استفاده از کامپوننت‌های مختلف
برای سرعت بخشیدن به فرایند توسعهٔ اپلیکیشن، می‌توانید از بهترین مجموعه‌ کامپوننت‌های اپن‌سورس دنیا استفاده کنید به طوری که قادر خواهید بود به سادگی کامپوننت‌های مد نظر خود را اضافه کنید و مطابق سلیقهٔ خود آن‌ها را تغییر دهید و اگر هم کامپوننت مد نظرتان را پیدا نکردید، می‌توانید با استفاده کامپوننت‌های از پیش نوشته شده و کمی هم کد زدن، کامپوننت شخصی‌سازی شدهٔ خودتان را بسازید.

اپ‌های نِیتو بسازید 
اپلیکیشن‌های Deco با زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت و با فریمورک ریئکت نیتیو نوشته می‌شوند که این فریمورک امکان دسترسی به قابلیت‌های نِیتیو سیستم‌عامل‌های Android و iOS را در اختیار شما قرار می‌دهد.

منتظر انجام مرحلهٔ کامپایل نمانید 
به محض اینکه تغییری در کدهای خود ایجاد می‌کنید، این تغییرات اِعمال شده و پیش‌‌نمایشی از اپلیکیشن در معرض دیدتان قرار می‌گیرد و زمانی که برای ریلیس (انتشار) اپلیکیشن‌ خود آماده شدید، می‌توانید مدیریت این مرحله را به Deco واگذار کنید یا اینکه خودتان در Xcode یا Android Studio این کار را انجام دهید.

اپلیکیشن را به صورت بلادرنگ در یک دیوایس واقعی تست کنید 
Deco Preview به شما این امکان را می‌دهد که در حین کدنویسی، از اپلیکیشن در دیوایس خود استفاده کرده و متوجه شوید که نتیجهٔ نهایی که به دست کاربران می‌رسد به چه شکل خواهد بود. 

پیش از این گفتیم که دکو به صورت رایگان و اپن‌سورس به بازار عرضه شده است و برای دریافت آن می‌توانید به ریپازیتوری دکو در گیت‌هاب مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon