Maru: ابزاری اپن‌سورس برای تبدیل گوشی اندرویدی به یک کامپیوتر دسکتاپ لینوکس

Maru: ابزاری اپن‌سورس برای تبدیل گوشی اندرویدی به یک کامپیوتر دسکتاپ لینوکس

Maru ابزاری اپن‌سورس است که به محض اتصال یک مانیتور HDMI اِکسترنال به گوشی خود، آن را به یک سیستم‌عامل لینوکسی مبتنی بر توزیع دبیان مبدل می‌سازد.

Maru فیچرهای یک توزیع لینوکسی را، البته با کمی تغییر، به گوشی اندرویدی شما اضافه می‌کند. به عبارت دیگر، اگر این ابزار اپن‌سورس را روی گوشی خود نصب کنید، گوشی به صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد اما زمانی که آن را به یک نمایشگر اِکسترنال متصل نمایید، سیستم‌عامل گنو/لینوکس (توزیع دبیان) روی نمایش‌گر به نمایش در خواهد آمد به طوری که طبق ادعای سایت رسمی این ابزار:

گوشی شما مستقل از این کامپیوتر دسکتاپ عمل می‌کند و در آنِ واحد می‌توانید هم به تماس‌های خود پاسخ دهید و هم با یک سیستم‌ لینوکسی کار کنید.

به محض اتصال یک مانیتور HDMI، این ابزار تجربه‌ای مشابه محیط دسکتاپ گِنوم را برای کاربران فراهم می‌کند مضاف بر اینکه می‌توانید از پکیج‌های نرم‌افزاری توزیع دبیان نیز استفاده کنید که اهمیت این موضوع را اصلاً نباید نادیده گرفت. همچنین می‌توانید برنامه‌نویسی، توسعهٔ وب، پردازش متن و سایر کارهای خود را به سادگی با استفاده از این پلتفرم انجام دهید و تنها چیزی که شما را محدود می‌کند، سخت‌افزار گوشی بوده و این در حالی است که اگر دیوایسی که در دست دارید از توان سخت‌افزاری خوبی برخوردار باشد، گویی یک PC تمام‌عیار در جیب خود حمل می‌کنید!

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon