بیل گیتس و ماجرای هک کردن کامپیوتر مدرسه

بیل گیتس و ماجرای هک کردن کامپیوتر مدرسه

Bill Gates یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا را با همکاری Paul Allen بنیان گذاشته است و جالب است بدانید وی از دوران نوجوانی به علوم کامپیوتری علاقهٔ زیادی نشان می‌داد تا جایی که یک بار از تخصصش برای هک کردن کامپیوترهای مدرسه استفاده کرد!

او برای اولین بار در مدرسه‌ای خصوصی در سیاتل از کامپیوتر استفاده کرد و زمانی که 13 ساله بود اولین برنامهٔ کامپیوتری‌اش را نوشت. آنجا همان مدرسه‌ای بود که بیل گیتس با پُل آلن آشنا شد. این دو دوست که علاقه و اشتیاق زیادی نسبت به کامپیوتر داشتند، گه‌گاهی به دنبال هک کردن کامپیوترها بودند.

او در مصاحبه‌ای با BBC دربارهٔ این ماجرا بیشتر توضیح داده و گفته که چه‌طور اسمش را در کلاس‌هایی ثبت می‌کرده که همهٔ شرکت‌کنندگانش را دخترها تشکیل می‌دادند. در واقع، بیل گیتس به همراه دوستش پُل آلن، سیستم مدیریت کلاس‌های مدرسه را طوری هک می‌کردند که وی بتواند با دخترها هم‌کلاس شود به طوری که وی در این باره می‌گوید:

اینکه می‌تونستم با دخترها سر یک کلاس بشینم به معنی ارتباط برقرار کردن با اون‌ها نبود. من در برقراری ارتباط با جنس مخالفم مشکل داشتم حتی زمانی که به دانشگاه هاروارد رفتم. گرچه در کالج کمی اجتماعی‌تر شده بودم اما باز هم برقراری ارتباط با دخترای دانشگاه برام سخت بود.

در نهایت، بیل گیتس در سال 1987 با سرمایه‌ای معادل 1/25 میلیارد دلار توانست جوان‌ترین میلیاردر خودساختهٔ جهان شود و در حال حاضر هم بر فعالیت‌های بشردوستانه تمرکز دارد و در صدد الهام‌بخشیدن به ثروتمندان برای پیوستن به کمپین Giving Pledge و مشارکت در کارهای خیرخواهانه است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon