معرفی برخی از امولاتورهای اندرویدی برای بازی‌های PC ،PSP و N64

معرفی برخی از امولاتورهای اندرویدی برای بازی‌های PC ،PSP و N64

در این پست به معرفی برخی امولاتورهای اندرویدی برای استفاده از بازی‌های کامپیوتری، کنسول‌های نینتندو و پی‌اس‌پی خواهیم پرداخت.

C64.emu
این امولاتور اپن‌سورس، یکی از باثبات‌ترین شبیه‌سازهای اندروید است که بیشتر فرمت‌ها را پشتیبانی کرده و امکانات مورد نیاز بسیاری را برای اجرای اکثر بازی‌ها فراهم می‌کند. 

Nostalgia.NES
به کمک این شبیه‌ساز می‌توانید خاطرات بازی‌های قدیمی را زنده کنید. این شبیه‌ساز قابلیت شخصی‌سازی کنترل‌های مجازی، ذخیرهٔ بازی و عقب بردن حرکت‌ها را در اختیار شما می‌گذارد.

ePSXe 
این شبیه‌ساز قادر است تا درصد قابل‌توجهی از بازی‌های PSX را اجرا کند که با فراهم کردن امکان تقسیم مانیتور، موجب می‌شود تا دو بازیکن به طور هم‌زمان بتوانند با یک دیوایس بازی کنند.

PPSSPP 
همان‌طور که از اسم این شبیه‌ساز برمی‌آید، اگر می‌خواهید بازی‌های PSP را بر روی اندروید اجرا کنید، باید از PPSSPP استفاده کنید مضاف بر اینکه می‌توانید بازی‌های خود را به فرمت iso. یا cso. تبدیل کنید. همچنین امکان ذخیرهٔ بازی‌ها و استفاده از کنترلرهای خارجی نیز در این شبیه‌ساز پشتیبانی می‌شود.

MAME4Droid 
این شبیه‌ساز می‌تواند بسیاری از بازی‌های کلاسیک ده‌های سال اخیر را اجرا کند. با این حال، برای اجرای بدون نقص بازی‌ها، باید این اپلیکیشن را روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نسبتاً قدرتمندی نصب کنید (MAME مخفف Multiple Arcade Machine Emulator است و نسخهٔ اندروید آن بیش از 8 هزار ROM مختلف را پشتیبانی می‌کند.) 

MyBoy 
مانند سایر امولاتورها، MyBoy نیز از امکان ذخیرهٔ مراحل بازی و جلو بردن سریع بهره می‌برد. همچنین بازیکن‌ها می‌توانند از بلوتوث به جای کابل‌های قدیمی نینتندو استفاده کنند. در بازی‌هایی که امکان بازی چند نفر به طور هم‌زمان وجود داشته باشد، امکان اتصال از طریق بلوتوث و وای‌فای نیز فراهم شده است.

DraStic DS 
با استفاده از شبیه‌ساز DraStic شرکت نینتندو، می‌توانید بازی‌ها را با Nintendo DS و دو نمایشگر کنار هم آن اجرا کنید. این شبیه‌ساز با کنترلرهای سخت‌افزاری سازگار است و از قابلیت ذخیرهٔ مراحل بازی و استفاده از کدهای کاربردی برای تقلب کردن، پشتیبانی می‌کند.

Mega N64
این امولاتور نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از +Mupen64 است که به صورت اپن‌سورس عرضه شده است و این امکان را در اختیار کاربران سیستم‌عامل محبوب اندروید می‌دهد تا بازی‌های N64 را روی گوشی خود اجرا کنند.

ClassicBoy 
این امولاتور با سایر شبیه‌سازهای اندرویدی تفاوت عمده‌ای دارد چرا که کنسول‌های متعددی را پشتیبانی می‌کند و فقط متعلق به یک کنسول نیست. این قابلیت بدان معنا است که شما برای اجرای بازی‌های قدیمی مورد علاقهٔ خود نیاز به نصب چندین اپلیکیشن مجزا ندارید.

در پایان نیز برای آشنایی بیشتر با کنسول‌های بازی قدیمی، می‌توانید به مقالهٔ خاطرات بچه‌های دیروز: معرفی قدیمی‌ترین کنسول‌های بازی دنیا مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon