Luxe: انجین بازی‌سازی کراس‌پلتفرم نوشته شده با زبان ++C

Luxe: انجین بازی‌سازی کراس‌پلتفرم نوشته شده با زبان ++C

Luxe یک انجین بازی‌سازی رایگان، اپن‌سورس و کراس‌پلتفرم با قابلیت توسعهٔ سریع بازی‌ است (به طور کلی منظور از کراس‌پلتفرم قابلیت اجرا در پلتفرم‌های مختلف مثل مک، لینوکس، ویندوز، آی‌اواس، اندروید و ... است).

یادگیری این انجین برای ساخت بازی‌های دوبُعدی یا سه‌بُعدی آسان است؛ در واقع، به عنوان یک انجین بازی‌سازی، ورک‌فلو و دیزاین بازی در این انجین قابل اولویت‌بندی است که در نتیجه سناریوهای بازی را می‌توان به سرعت در آن پیاده‌سازی کرد.

از آنجا که این انجین برای تولید بازی‌های دوبُعدی نیز طراحی شده است، ابزارهای قدرتمندی برای تولید این نوع بازی‌ها در آن گنجانده شده است (از این ابزارها برای بازی‌هایی که در زمانی کوتاه یا طولانی تولید می‌شوند، می‌توان استفاده کرد).

در پس‌زمینهٔ لایه دوبُعدی، یک رِندر‌کنندهٔ سخت‌افزار قوی اما در دسترس وجود دارد که در این رِندرکننده پشتیبانی خوبی برای مواردی همچون Shader ،Asset Piline ،Render Path و سایر جزئیات وجود دارد. تمام اینها به بازی‌های رِندر شدهٔ سه‌بُعدی این امکان را می‌دهد تا در محیط Luxe به خوبی پیاده‌سازی شوند.

luxe با زبان ++C نوشته شده است؛ اما در عین حال بازی‌هایی که در محیط آن تولید می‌‌شوند به زبان Wren می‌باشند که انجین بازی بسیار با آن یکپارچه است (برای آشنایی بیشتر با این زبان، به مقالهٔ Wren: زبان برنامه‌نویسی اسکریپتی سریع، سبک و کانکارنت مراجعه نمایید).