Chattt: ابزاری برای چت کردن بدون ترک ترمینال

Chattt: ابزاری برای چت کردن بدون ترک ترمینال

Avi Aryan دولوپر این ابزار، قوی‌ترین دلیل و انگیزهٔ خود از ساخت سرویس Chattt را این اعلام کرده که قصد کار با socket.io و لایبرری blessed را داشته است؛ در همین راستا، وی ساخت یک سیستم چت را یکی از راه‌های تحقق این امر می‌دانست و از همین روی، با این ایده پیش رفت و در نهایت آن را به صورت اپن‌سورس منتشر نمود.

Chattt در مقایسه با IRC و سیستم‌های چت دیگری که می‌شناسید هیچ مزیتی ندارد، اما احتمالاً برای چت سریع (از داخل ترمینال) با حداقل دانش مورد نیاز مفید خواهد بود (برای مثال، نیازی به حفظ کردن دستورات IRC ندارد).

هنگامی که Chattt را باز می‌کنید، نام کانالی که قصد جوین شدن به آن را دارید، پرسیده می‌شود. سپس کافی است نام کانال و نام کاربری مورد نظرتان را وارد کنید. اگر همه چیز به خوبی پیش رود (مثلاً نام کاربری مورد نظر شما قبلاً انتخاب نشده باشد)، به کانال جوین خواهید شد.

نحوهٔ کار این سرویس از IRC الهام گرفته شده است؛ در نتیجه هنگام پیوستن و ترک کانال توسط اعضا، پیام‌هایی مرتبط نمایش داده خواهد شد. همچنین در Chattt از لایبرری socket.io استفاده شده است. همچنین از blessed برای ساختن بخش کامندلاین، از Express.js برای بک‌اند و از Glitch برای میزبانی و هاست کردن سورس‌کد بک‌اند استفاده شده است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon