داعش Messaging App اختصاصی خود را توسعه می‌دهد تا به سادگی رهگیری نشود!

داعش Messaging App اختصاصی خود را توسعه می‌دهد تا به سادگی رهگیری نشود!

پیش از این داعش برای ارتباط با پیروانش از اپلیکیشن هایی همچون تلگرام، واتس اپ و … استفاده می‌کرد اما باتوجه به این که چنین سرویس هایی به سادگی قابل رهگیری توسط آژانس های امنیتی مثل اف بی آی و … بودند، رهبران این گروه تروریستی بر آن شدند تا اپ ارتباطی اختصاصی خود را توسعه دهند. برای آشنایی با جزئیات خبر، با سکان آکادمی همراه باشید.

اگرچه این اپلیکیشن های داعشی به پیشرفتگی تلگرام، وایبر، واتس اپ و … نیستند اما این در حالی است که از این مزیت برخورداند که مستقل از هرگونه شرکت واسطه ای هستند و به سادگی توسط آژانس های امنیتی قابل دنبال کردن نمی باشند.

گفته می‌شود که اعضای این گروه تروریستی برای مکالمه ی خصوصی با اعضایش، از Telegram استفاده می کند (لازم به ذکر است که پس از حملات پاریس، سرویس تلگرام 78 اکانت ساپورت کننده ی داعش را مسدود کرد.) علاوه بر این، برای تبلیغات هم از قابلیت پیام مستقیم سرویس هایی همچون Facebook و Twitter بهره می‌گیرد. 

اخیراً یک گروه هکری ضد داعش تحت عنوان Ghost Security Group به معنی «گروه امنیتی روح» برخی مکالمات داعشی ها را در سرویس تلگرام ثبت کرده است که اعضا را به سایتی برای دانلود یک اپ جدید راهنمایی می‌کرده است. این اپ توسط شرکت Amaq Agency که یکی از حامیان داعش است توسعه یافته و توسعه دهندگان این اپ ادعا می‌کنند که راه‌های نفوذ اف بی آی به این اپ کاملاً بسته اند و این سازمان امنیتی کاری از پیش نخواهد برد.

داعش از این اپ به منظور انتشار تبلیغات تروریستی، پخش اخبار و ویدیوهای عملیات های داعش، سخنرانی‌ها و صحنه‌های نبرد استفاده خواهد کرد. جالب است بدانیم که سایتی که داعشی ها می توانستند این اپ جدید را از آن طریق دانلود کنند خیلی زود از دسترس خارج شد اما اپ جدید تحت عنوان Alrawi.apk منتشر شد تا حدود زیادی شبیه به اپ توسعه یافته توسط شرکت Amaq Agency است.

به نظر می رسد که این اقدام داعش پاسخی به نشست کاخ سفید برای مقابله با گروه های تروریستی از طریق شبکه های اجتماعی است. به طور خلاصه، مدیران ارشد چندین شرکت فناوری مطرح سیلیکون ولی قرار است تا با مقامات ارشد کاخ سفید و همچنین وزارت اطلاعات و امنیت ایالات متحده ملاقاتی داشته و در این نشست پیرامون تمهیداتی به منظور مقابله با استفاده ی تروریست ها از شبکه‌های اجتماعی به منظور جذب نیرو تبادل نظر کنند. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon