اندی روبین -پدر اندروید- شرکت تولید گوشی هوشمند اختصاصی خود را راه اندازی می کند

اندی روبین -پدر اندروید- شرکت تولید گوشی هوشمند اختصاصی خود را راه اندازی می کند

اندی روبین، با یک شرکت جدید گوشی هوشمند، به دنبال بازگشت به سوی ساخته ی خود یعنی اندروید است. وی سیستم عامل اندروید را پیش از این که به یکی از شناخته شده ترین محصولات گوگل تبدیل شود، ابداع کرد. به نقل از منابع نزدیک، اندی روبین پدر سیستم عامل اندروید شرکت گوگل، به دنبال بازگشت به بازی اندروید است. برای آگاهی از جزئیات این خبر،‌ با سکان آکادمی همراه باشید.

پس از دو سال دوری از اندروید، اندی روبین تصمیم دارد تا شرکت تلفن هوشمند خود را تاسیس کند. گزارش ها حاکی از آن است که آقای روبین، تلاش کرده است تا چندین نفر را برای کمک به وی در تاسیس این شرکت گوشی هوشمند جدید استخدام کند. پیش از این، سابقه ی کاری وی به شرکت گوگل بر می گردد به طوری که او در سال 2013، قسمت اندروید شرکت گوگل را ترک کرد تا در دپارتمان روباتیک گوگل فعالیت کند.

سال بعد، او گوگل را به طور کلی ترک کرد تا مرکز رشد اختصاصی خود تحت عنوان Playground Global را تاسیس کند و در حال حاضر هم وی شرکت سرمایه گذاری Playground Ventures با 300 میلیون دلار منابع مالی را اداره می کند. وی شرکت تولید تلفن های همراه آندرویدی را با کمک Playground Fund که مرکز رشد اختصاصی خودش است، تاسیس خواهد کرد. اگر گزارش های منتشر شده را باور کنیم، او محصول خاص و جدیدی را به خانواده ی گوشی های اندرویدی اضافه خواهد کرد. در گذشته او اعلام کرده بود که اندروید را مانند فرزند خود می داند و آن را ترک نخواهد کرد.

زمانی که وی گوگل را ترک کرد، اکوسیستم اندروید یک دسته بندی متفاوت بود. اکنون این سیستم عامل، تولید کننده های بی شماری را تحت پوشش خود قرار می دهد، تولید کننده های بزرگی نظیر Samsung، Xiaomi، HTC، Lenovo، Asus، Micromax و ...

به نظر شما آیا اندی قادر است تا میزان محبوبیت سیستم عامل اندروید را بیش از این ارتقاء بخشیده و در مقابل رقبایی همچون آی او اس، ویندوز فون و ... بیشتر عرض اندام کند؟ نظرات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon