Atari Token: کریپتوکارنسی اختصاصی شرکت آتاری

Atari Token: کریپتوکارنسی اختصاصی شرکت آتاری

Atari در صدد است تا ناکامی‌هایش در صنعت بازی‌های کامپیوتری را با جهشی بزرگ‌تر جبران کند! این شرکت در حال ساخت یک ارز رمزپایه با نام Atari Token است (Cryptocurrency یا ارز رمزپایه، یک فرم دیجیتال ارز است که به عنوان واسطی برای مبادله است و از رمزنگاری برای ایمنی بخشی به تراکنش‌ها و کنترل تولید واحدهای جدید استفاده می‌کند).

آتاری توکن به طور خاص برای استفاده در یک پلتفرم دیجیتال جدید ایجاد شده است و کمپانی آتاری هم در حال همکاری با یک به اصطلاح Outside Party (شریک خارجی) برای ساخت آن بر بستر فناوری بلاکچین است.

هلدینگ فرانسوی Atari SA که در حال حاضر مالک سهام Atari و Atari Interactive است و بر سیاست‌های آن‌ها نظارت دارد، اوایل فوریهٔ 2018 اعلام کرد در حال کار کردن بر روی یک ارز رمزپایه با نام آتاری توکن است. به علاوه، Atari SA قصد دارد از این ارز رمزپایه در یک پلتفرم سرگرمی دیجیتال جدید استفاده کند (آتاری هم‌اکنون زیر نظر شرکت آتاری اینتراکتیو فعالیت می‌کند، شرکت‌هایی که همگی از شرکت مادر آتاری اس‌ای پیروی می‌کنند).

خود شرکت آتاری به صورت مستقیم این ارز دیجیتال را نمی‌سازد. در این پروژه، شرکتی با نام Infinity Networks با آتاری همکاری می‌کند. اینفینیتی نتورکز در مقابل اخذ یک مجوز بلندمدت برای استفاده از نام آتاری، در حال ساخت یک پلتفرم (فروشگاه) مبتنی بر بلاکچین برای انواع مختلف سرگرمی‌های دیجیتال از بازی‌های کامپیوتری گرفته تا فیلم و موسیقی است.

در واقع، این شرکت بازی‌سازی برای اینکه آتاری توکن را در موقعیت ورود به بازار اقتصادی قرار دهد، حق مالکیت بخش کمی (15٪) از سهام اینفینیتی نتورکز را خریده است و مجوز استفاده از برند آتاری را به همراه حق امتیاز و درآمد بالقوهٔ این پلتفرم در آینده را به آن‌ شرکت داده است. Frederic Chesnais مدیرعامل و رئیس هیئت مدیرهٔ آتاری در بیانیه‌ای گفت:

با توجه به نقاط ضعف تکنولوژیکی ما و اعتبار جهانی برند آتاری، فرصتی برای قرار دادن خودمون در معرض توجه داریم؛ هدف ما اینه که موقعیت‌های استراتژیک با ریسک نقدی محدودی داشته باشیم تا بهترین ارزش رو با دارایی‌ها و برند آتاری بسازیم.

همهٔ این موارد به این دلیل عجیب و تاحدی غیرعادی است که آتاری تاریخچه‌ای طولانی داشته و ارتباط مستقیمی با ظهور صنعت بازی‌های ویدیویی دارد. این شرکت از همان آغاز در زمینهٔ بازی‌های کامپیوتری پیشرو بود (اولین بار با بازی‌هایی نظیر پونگ و بریک‌اوت در کنسول بازی آرکید و سپس با ارائه کنسول‌های بازی خانگی مانند آتاری 2600، کاملاً شناخته شد. همچنین به علت کمک به سقوط صنعت بازی در اوایل دههٔ 80 میلادی نیز زبانزد و بدنام است).

از آن روزها، آتاری از یک تولیدکنندهٔ بازی و سخت‌افزار، به کمی بیش از یک برند معروف تبدیل شد. تجسم کنونی از آتاری، برندسازی مجدد از یک شرکت فرانسوی است که قبلاً با نام Infogames شناخته شده بود. در واقع، در حال حاضر چندین شرکت تجاری متفاوت وجود دارند که برخی از آن‌ها از آتاری اقتباس شده‌اند. لازم به ذکر است که آتاری اس‌ای -شرکت مادر آتاری- مسئولیت آتاری توکن و فروشگاه دیجیتال مبتنی بر بلاکچین پیش‌روی آن را بر عهده دارد.

این شرکت اصلی هم‌اکنون در تلاش برای تغییر موقعیت آتاری است. اعلام این خبر، به تنهایی برای تقویت سهام آتاری اس‌ای کافی بود به طوری که طبق گزارش بلومبرگ، سهام این شرکت جهشی بیش از 60 درصدی در اخبار داشته است. زمان عرضهٔ این پلتفرم جدید مشخص نیست و هنوز معلوم نیست که چه زمان آتاری توکن برای خرید در دسترس خواهد بود.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon