Flick: نام واحد زمانی جدید و اپن‌سورس طراحی شده توسط فیسبوک

Flick: نام واحد زمانی جدید و اپن‌سورس طراحی شده توسط فیسبوک

Flick نام واحد زمانی جدیدی است که به صورت اپن‌سورس توسط تیم Oculus فیسبوک به بازار عرضه شده است. در حالی‌ که به‌نظر می‌رسید فیسبوک به افزودن ویژگی‌هایی که کسی به آن‌ها نیاز ندارد عادت کرده است، Flick چیزی است که واقعاً کاربردی به نظر می‌رسد.

به طور کلی،‌ تیم Oculus در پیج گیت‌هاب خود Flick را به عنوان یک واحد زمانی بسیار کوچک تعریف کرده است که دقیقاً معادل با 1/705,600,000 ثانیه است! Flick به ویژه در تولید ویدیو و صوت کارآمد خواهد بود. در واقع، این واحد زمانی کمی بیشتر از یک نانوثانیه یعنی 1/1,000,000,000 ثانیه است.

Flick می‌تواند برای نشان دادن طول یک تک فریم در فرکانس‌های 24 هرتز، 25 هرتز، 30 هرتز، 48 هرتز، 50 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز، 100 هرتز و 120 هرتز به صورت مقادیر صحیح به کار رود. به عبارت دیگر، فریم‌ها برای کدگذاری یکنواخت فرکانس‌ها بر عدد 1/705,600,000 تقسیم می‌شوند (این کار دردسر استفاده از اعداد دسیمال را از بین می‌برد و کمک می‌کند تا مقدار دقیق بدون هیچ تخمینی نمایش داده شود). به گفتهٔ فیسبوک:

متغیرهای NTSC (حدود 29.97 و مقادیر دیگر) در واقع به صورت 1000/1001 * 24 و 1000/1001 * 30 تعریف می‌شوند که بیان اینکه کجا دقیقاً یک ثانیه است غیر ممکن می‌باشد؛ بنابراین ما خودمان را به زحمت نمی‌اندازیم؛ این مقادیر تحت هیچ شرایطی دقیق نخواهند بود.

آن گونه که در ++C تعریف شده است، این واحد زمانی اپن‌سورس با وجود اینکه از مقادیر صحیح استفاده می‌کند، از سینک (همگام) بودن ویدیوی شما اطمینان حاصل می‌نماید. برای مثال، در 24FPS هر فریم 29,400,000 فلیک و به طور مشابه، در 60FPS طول فریم‌ها 11,760,000 فلیک است.

فرآیند ابداغ این واحد زمانی پس از سؤالی که توسط فردی به‌نام Christopher Horvath در اوایل سال 2017 در فیسبوک پست شده بود آغاز شد. از آن زمان تاکنون، بسیاری از افراد دیگر برای طراحی این واحد همکاری کردند و کمک کردند تا این واحد زمانی به موقعیت فعلی خود دست پیدا کند.

منبع


هانیه نیرومند جلالی