آموزش نصب Cisco OpenConnect VPN روی لینوکس توزیع اوبونتو

آموزش نصب Cisco OpenConnect VPN روی لینوکس توزیع اوبونتو

پیش از این در مقالاتی با برچسب #وی‌پی‌ان در مورد مزایای این نوع کانکشن نکاتی را مطرح نمودیم. حال در این مقاله قصد داریم نحوهٔ نصب و استفاده ابزار کامندلاین OpenConnect VPN از شرکت سیسکو را آموزش دهیم.

OpenConnect کلاینتی برای سرویس وی‌پی‌ان Cisco AnyConnect است که به صورت رایگان و تحت لیسانس GNU LGPL v2.1 عرضه شده است (برای استفاده از این ابزار کامندلاین، نیاز به ماژول TUN داریم که به صورت پیش‌فرض روی اکثر توزیع‌های لینوکسی من‌جمله اوبونتو نصب است).

آموزش نصب گام به گام OpenConnect
پیش از هر چیز، اقدام به دانلود/آپدیت لیست پکیج‌ها از ریپازیتوری‌های رسمی اوبونتو می‌کنیم:

$ sudo apt-get update

سپس با استفاده از دستور زیر، ماژول TUN کِرنِل لینوکس را فعال می‌سازیم:

$ sudo /sbin/modprobe tun

حال با استفاده از دستور زیر، اقدام به نصب OpenConnect می‌کنیم:

$ sudo apt-get install openconnect

برای استفاده هم دستور زیر را در ترمینال وارد می‌کنیم (به خاطر داشته باشید که باید با پرمیشن روت این ابزار را اجرا کنیم):

$ sudo openconnect SERVER_ADDRESS

در واقع، پس از اینتر کردن ابتدا باید دستور yes را وارد کرده، سپس نام‌کاربری و رمزعبور سرویس VPN خریداری شده را می‌بایست وارد کرد. در نهایت اگر سرویس بدون هیچ مشکلی اجرا گردد، پیام Established DTLS connection در معرض دیدمان قرار خواهد گرفت.

به خاطر داشته باشید مادامی که قصد استفاده از VPN را دارید، می‌بایست ترمینال باز باشد و به منظور خاتمه دادن به کانکشن هم می‌توانید کلیدهای Ctrl + C را فشار دهید (گاهی‌اوقات اگر بدون پایان دادن به کانکشن محیط ترمینال بسته شود، ممکن است مشکلاتی در زمان ارتباط مجدد پیش آید که با ری‌استارت کردن سیستم/نتورک مرتفع خواهند شد).

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon