کیم دات کام اینترنت شخصی خود موسوم به Meganet را می سازد!

کیم دات کام اینترنت شخصی خود موسوم به Meganet را می سازد!

کیم داتکام، صاحب وب سایت اشتراک گذاری فایل مگاآپلود، اعلام کرد که مشغول کار کردن بر روی اینترنتی جایگزین تحت عنوان Meganet است. وی اعلام کرد که مگانت یک سرویس اینترنتی P2P خواهد بود که دارای رمزگذاری هایی قوی است که آن را غیر قابل نفوذ می کند. برای آگاهی از جزییات این خبر، با سکان آکادمی همراه باشید.

کیم دات کام موسس سایت مگاآپلود، اینترنت اختصاصی خود را ایجاد می کند. او قول داده است که با ایجاد مگانت، روشی برای ارتباط با جهان، بدون ترس از سانسور شدن و نظارت های پی در پی ارائه خواهد کرد. کیم داتکام هدفش را از طریق ایجاد سرویس اینترنتی P2P که نیازی به آدرس IP نخواهد داشت و در آن تمامی ارتباطات رمزگذاری خواهند شد به انجام می رساند. لازم به ذکر است که کیم داتکام به اتهام نقض قانون کپی رایت در آمریکا تحت تعقیب است. کیم پروژه ی جدیدش را این طور توصیف کرد:

با Meganet اینترنت جدیدی را تجربه کنید که دولت ها و شرکت های بزرگ توانایی کنترل کردن، سانسور کردن و یا از بین بردن آن را ندارند.

او نزدیک به دو سال است که کار بر روی این پروژه ی اسرار آمیز را آغاز کرده و حرف های زیادی برای گفتن دارد. مگانت استفاده از آدرس آی پی که اکنون مرسوم است را کنار گذاشته و به این ترتیب پروسه ی هک کردن را بسیار دشوارتر خواهد کرد. این سرویس برای تبادل اطلاعات، بر روی یک دیتابیس توزیع شده جدیدتر و سریع تر اجرا می شود. کیم اعلام کرد که این سرویسی "از طرف مردم و برای مردم" خواهد بود. به گزارش Mashable، کیم داتکام اعلام کرده است:

اگر صد میلیون اسمارت فون اپلیکیشن مگانت را نصب کنند، فضای ذخیره سازی آنلاین بیشتری نسبت به قدرت و پهنای باند ده وب سایت بزرگ جهان باهم، در اختیار خواهیم داشت و این قدرت مگانت است.

او معتقد است که در سال های آینده با افزوده شدن دیوایس های بیشتر، مگانت قدرتمند تر خواهد شد. وی همچنین درباره ی امنیت این شبکه اعلام کرد که کلیدهای رمزگذاری، بسیار طولانی هستند و مهندسی معکوس و دستیابی به آن ها توسط ابر رایانه ها، کار بسیار دشواری است. وی از انجام جذب سرمایه در ماه ژانویه برای تامین منابع مالی این پروژه، خبر داد و امیدوار است که این پروژه، راهی برای متوقف کردن دولت ها از در اختیار گرفتن اینترنت باشد. شما درباره ی این پروژه ی جدید کیم داتکام چه طور فکر می کنید؟ نظراتتان را با کاربران سکان آکادمی در میان بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon